הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?
אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם כל מאמציך אכן יצליחו להרחיב את בסיס הלקוחות שלכם ולהעלות את המכירות. תהליך מורכב זה, בו לידים הופכים ללקוחות נאמנים מושפע על ידי גורמים רבים. בלב לבו של התהליך הזה, נמצא מדד אחד שחשוב לקחת בחשבון. שיעור יחס המרה הוא המדד הטוב ביותר לבחון עד כמה האסטרטגיה השיווקית שלכם יעילה בהמרת לידים ללקוחות.
מן הרגע שמדד זה ייכנס לתחשיב שלכם, תהיה לך תמונת מצב ברורה אודות יעילות השיווק והמכירה שלכם. אמנות ההמרה היא אמנות עדינה ומורכבת. הפוטנציאל של שיפור יחסי המרה משתנה באופן ניכר מארגון לארגון על כל מאפייניו הייחודיים. מומחי השיווק של Marketing Solutions בנו עבורך מדריך מנצח להגדלת יחס המרה בו ניתן ללמוד על מגוון אסטרטגיות יעילות להמרה יעילה של לידים ללקוחות.
מה ייחשב כיחס המרה טוב?
מומחים בתחום השיווק מסכימים כי יחס המרה במכירות העומד על הטווח שסביב 10% נחשב לטוב למדי. כיום, שיעור יחס ההמרה הממוצע במגזר העסקי עומד על 2.5%. נתון עגום זה הינו עקבי על פני ענפי תעשייה רבים ומגוונים. משמעות הדבר בפועל היא שככל שנגייס משאבים וכלים לשיפור יחס המרה, כך נוכל לקבל יתרון משמעותי מאוד בתחום שלנו.
כיצד מחשבים יחס המרה?
יחס המרה הוא למעשה מספר המכירות שלכם חלקי מספר הלידים שקיבלת כפול 100. התוצאה היא אחוז המציין את כמו המכירות שנעשו ביחס ללידים שנכנסו.
כך למשל, אם 200 מבקרים באתר שלכם השאירו פרטים למידע נוסף ומתוכם 20 ביצעו רכישה, התקבל יחס המרה של 20/200*100 – או יחס המרה של 10%. כפי שהזכרנו קודם, מדובר ביחס המרה מצוין.
כל הצעדים לשיפור יחסי המרה
כדי לראות גידול ביחס המרה לאורך זמן, קיימות טקטיקות יעילות רבות שכדאי לרתום לעשייה שלכם. אלו כמה מהשיטות היעילות ביותר לשיפור יחס המרה.
איכות על פני כמות
הכול מתחיל ונגמר באיכות הלידים. במקום לכלות זמן ומשאבים רבים במשיכת כמות לידים מקסימלית, חשוב שנכווין את התוכן השיווקי שלנו ללידים מדויקים, שמחפשים אחר המוצרים והשירותים שלנו ובשלים לביצוע רכישה. זוהי שיטה בדוקה להגדלת יחס המרה. הדבר אינו אמור להפתיע אותנו. לקוחות שהתוכן אינו רלוונטי עבורם יוכלו להביע עניין במסר שלנו, אבל אם הם לא בשלים כעת לרכישה, סביר מאוד להניח שנאבד אותנו. תוכנית שיווקית טובה היא כזו שמשדכת בין לקוחות המחפשים לבצע רכישה ובין ארגונים המציעים את השירותים והמוצרים הנדרשים. לכן, ליד איכותי אחד שווה הרבה יותר מעשרה לידים "קרים".
להבטיח תוצאות
מצד אחד, יש לא מעט סיכון בפיזור הבטחות במסר השיווקי והמכירתי שלכם. מצד שני, אם יש לכם אמון מלא במוצרים והשירותים שלכם, הסיכון הזה אינו אמור להיות משמעותי. ההבטחה לתוצאות מגלמת את כל האמון שיש לכם במה שלארגון שלכם יש להציע ויכולה לגייס את הלקוח לבצע רכישה. לכן, זהו כלי נוסף בעל יעילות רבה לשיפור יחסי המרה.
שיווק באמצעות ווידאו
התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. יותר ויותר ארגונים בוחרים כיום לשווק את עצמם בווידאו ואין על כך כל פלא. מדובר ככל הנראה בתוכן בעל פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר. כדי ליהנות מגידול ביחס המרה בשיעור חסר תקדים, זה הזמן לפנות למומחים בשיווק בווידאו שיפיקו עבורך סרטונים ייחודיים ומזמינים. תוכן הווידאו פועל על מספר חושים במקביל ותופס בעוצמה את תשומת הלב של הצרכן הדיגיטלי. עם הכלים הנכונים וצוות מקצועי, ניתן להניב אתו תוצאות נפלאות.
השקעה בקריאה לפעולה ובכותרות היא קריטית לשיפור יחס המרה
קריאה ברורה ומותאמת לפעולה יכולה לשנות את כל התמונה כשמדובר בשיפור יחסי המרה. מיקום הקריאה לפעולה, שילובה באלמנטים כאלו ואחרים ולפעמים אפילו שינוי של מילה, יכולים לגייס את הלקוחות שלנו יותר משאי פעם ציפינו. בסופו של דבר, הצרכן הדיגיטלי מצפה שנאמר לו בדיוק מה לעשות כדי לקבל את מבוקשו. השקעת בפסקה מכירתית שמציגה את כל החוזקות שלכם בצורה רהוטה ועוצמתית? נפלא! עכשיו, הגיע הזמן לחתום הכול בכפתור בולט שעליו כתוב באופן ברור "לרכישת המוצרים יש ללחוץ כאן עכשיו!" וכדי להדגיש את הערך בפעולה אף יותר, ניתן לשלב בכפתור טקסט כמו "עזרו לי להוזיל את עלויות הביטוח שלי". הנעה מוקפדת לפעולה והגדלת יחס המרה שלובות היטב זו בזו.
כותרת מרתקת היא תנאי נוסף לשיפור יחס המרה בפלטפורמות שלכם. הכותרת והקריאה לפעולה משלימות זו את זו ושומרות על העניין של הגולש.
תמיכה בצ'אט חי
הצרכן הדיגיטלי רוצה לקבל כמה שיותר מידע אודות המוצר או השירות לפני שיבצע רכישה. כדי לדמות עבורו את חוויית הרכישה הפיזית ככל שניתן, חשוב שנעמיד לרשותו כלים יעילים לקבל מידע נוסף. צ'אט חי באתר יאפשר לך לתת לו פרטים בזמן אמת ועל הדרך לקדם מכירות ולנתב אותו לקראת הרכישה. מטבע הדברים, אנו עדים לגידול ביחס המרה בשיעורים משמעותיים באתרים שמציעים צ'אט חי.
תוכן איכותי לכל אורך המשפך השיווקי שלכם
כדי להבטיח שיפור יחס המרה משמעותי, חשוב שניצור תוכן מעניין ואיכותי לכל שלב במסע הלקוח. ממאמרים בבלוג ועד לעדכונים ומבצעים, תכנון מוקפד של התוכן וייעוד חכם ואוטומטי של התכנים על פי מיקומו של הצרכן וצרכיו במשפך השיווקי יכולים לעשות פלאים ליחס ההמרה שלכם וחשוב לקחת זאת בחשבון.
רוצה ליהנות מיחס המרה חסר תקדים בתהליך המכירות שלכם? חברתנו מתמחה במתן ייעוץ שיווקי לחברות וארגונים. למידע נוסף על טווח השירותים הרחב הממתין לך עמנו, אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים.