אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה תהליכי עבודה פנים ארגוניים משפיעים באופן ישיר על חווית הלקוח והתוצאות העסקיות שלהם? לא הרבה יודעים להשיב ומי שיודע אינו יודע להשיב באופן מדויק.
אין מנכ"ל או סמנכ"ל מכירות ושיווק שאינו מכוון לתוצאות העסקיות הגבוהות ביותר, וכך ברוב המקרים שיפור תהליכי עבודה מתמקד במחלקות המכירות והשיווק כלפי חוץ . מוכר וידוע.
האם רק שיפור בתהליכי המכירות והשיווק הוא הגורם העיקרי
לשיפור תוצאות העסקיות?
במסגרת תהליך שיזמנו עם מגוון של עשרות לקוחות ב-3 השנים האחרונות בחנו את שיפור התוצאות
העסקיות ללא נגיעה בתהליכי המכירה והשיווק. במסגרת ממוצע של 5 חודשים עוקבים שיפרנו את תהליכי עבודה פנים ארגונים והתוצאות לא איחרו לבוא. נוכחנו להשפעה ישירה ושיפור של 15% בתוצאות העסקיות (גידול במכירות, הקטנת אחוז הלקוחות הנוטשים, גידול ביחס ההמרה) ושיפור של 20% בשביעות רצון הלקוחות. וזאת – עוד לפני שהתחלנו לטפל בשיפור ביצועים במחלקות מכירות/שירות /שיווק.
בנוסף התקבלו גם תוצרים איכותיים – כגון זרימת מידע חלקה, שירות ושביעות רצון פנים ארגוני גבוה, יעילות ממשקית, שקיפות מקסימלית, שיתופי פעולה ועוד.
אז מהם אותם תהליכי עבודה פנים ארגוניים
התורמים לשיפור התוצאות העסקיות
נמחיש זאת באמצעות דוגמא שלCase Study מהשנה האחרונה.
חברה מובילה בתחום הפיננסים הפונה לקהל פרטי והקהל עסקי עם קרוב ל 80 עובדים.
מחלקות: שירות, שיווק, מכירות, תפעול, כספים, אדמיניסטרציה.
התהליך: דיאגנוסטיקה מקיפה לאבחון מיפוי וניתוח הפערים הקיימים בתהליכי עבודה פנים ארגונים בארגון, ריכוז המלצות לידי תכנית עבודה ויישום והטעמת התכנית בפועל.
לו"ז: 6 חודשים.
אילו פערים מצאנו בתהליכים פנים ארגוניים
מה עשינו? ומה התוצרים
פערים | מה עשינו | תוצרים |
חוסר בתהליכי עבודה ברורים ואחידים |
|
|
קושי במדידת ושליפת מספרים ונתונים מדויקים, מספרים עמומים |
|
מדידה, בקרה, מעקב – ביצוע מול תכנון |
אי עמידה ביעדי המחלקות בשוטף (פער בין ביצוע למול תכנון) |
|
|
זרימת מידע ותקשורת פנים ארגונית לקויה |
|
|
בזבוז משאבי התקשרות רבים: מיילים, שיחות, הודעות ווטסאפ |
|
|
אין פידבק ובקרה על תהליכי עבודה |
|
|
שירות פנים ארגוני לקוי |
|
|
דיגיטציה חסרה, עבודה עם קבצי אקסל – בזבוז של זמן וסרבול, חוסר יעילות |
|
|
רמת ידע ויכולת נמוכה של ההון האנושי |
|
|
מוטיבציה נמוכה של ההון האנושי |
|
|
יכולות ניהוליות בינוניות של שדרת הניהול הזוטרה – אי הצלחה בהובלת הצוותים לידי הנעה ועמידה ביעדים |
|
|
הבסיס לפעילויות שיווק, פרסום, שירות ומכירות נמצא בתוך הארגון. קשה מאוד לייצר חווית לקוח ותהליך מכירה מדויק אם חסרה התשתית התומכת.
התמיכה הפנים ארגונית, העבודה ביחד, זרימת המידע והבקרה, היכולת להגיע עם סט הכישורים והמיומנויות הנכונות מהווים מכפיל כוח בתהליכי עבודה למול הלקוחות הפוטנציאלים. הם משפיעים הן באופן עקיף והן באופן ישיר על התוצאות העסקיות.
לסיכום: פעילות פנים ארגונית יעילה מניבה צמיחה במכירות, בשביעות רצון לקוחות, חוויית לקוח טובה יותר, ולא פחות חשוב -שביעות רצון המשאב האנושי והיכולת לייצר תפוקות גבוהות יותר.
אז לפני שאתם רצים החוצה עצרו ובדקו קודם פנימה ויחד עם חברת ייעוץ ארגוני, תוכלו לעשות זאת בצורה יעילה שתביא לכם תוצאות וצמיחה עסקית
בהצלחה!
כותב המאמר: מיטל הדר
שאלות נפוצות:
תהליכים עבודה פנים ארגוניים מתייחסים לשגרה, לשיטות עבודה ולזרימות העבודה הקובעות כיצד משימות מבוצעות בתוך ארגון. תהליכי עבודה אלה כוללים פרוטוקולי תקשורת, מסלולי קבלת החלטות ואסטרטגיות הקצאת משאבים שחיוניים להבטחת יעילות ואפקטיביות תפעולית.
תהליכי עבודה פנים ארגוניים משפיעים ישירות על חווית הלקוח על ידי קביעת המהירות, האיכות והעקביות של אספקת השירות. תהליכי עבודה יעילים מובילים לזמני תגובה מהירים יותר, מוצרים או שירותים באיכות גבוהה יותר וחווית לקוח עקבית יותר בכל שלב של התקשרות.
אופטימיזציה של תהליכי העבודה הנ"ל מאפשרת לשפר את התוצאות העסקיות, שכן היא מובילה לפרודוקטיביות רבה יותר, עלויות נמוכות יותר והקצאת משאבים טובה יותר. תהליכי עבודה יעילים מבטיחים שעסקים יכולים להגיב בצורה יעילה יותר לשינויי השוק ולרצונות של הלקוחות, ובכך להגדיל את המכירות ורמת הרווחיות.
זה מתאפשר על ידי ביצוע ביקורות שוטפות של התהליכים הפנימיים, איסוף משוב מעובדים ולקוחות וניתוח נתוני ביצועים. זיהוי צווארי בקבוק, חוסר יעילות ותהליכים שבהם המשאבים אינם מנוצלים יכול להדגיש הזדמנויות לאופטימיזציה.
מה אומרים עלינו...
אסי צור
מנכ"ל דיגיטל פרופרטי
שלמה בן גל
מנכ"ל המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט
אופירה
סמנכ"לית שיווק
צביקה דגן
מנהל מכללות , אגד
נאווה מלכה
מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.
גיא גרניאק
מנכ"ל ניגא
יואב סוכרי
מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי
קובי גילון
סמנכ"ל מכירות ושיווק עופר אבניר
יגאל בראון
מנכ"ל -הבצפר
יקי אמסלם
משנה למנכ"ל– משאבים הקבוצה לצמיחה כלכלית
מומלץ לקרוא מאגר ידע
מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך