כל עסק, חברה או ארגון בעולם, יודע שעל מנת להגדיל אל הרווחים ולמקסם את הפוטנציאל העסקי שלו, עליו לשווק את המוצר אותו הוא מוכר בצורה נכונה, ולכוון לקהל היעד הנכון.
הדבר נכון במיוחד בשיווק B2B, בו כל תהליך השיווק של מוצרים או שירותים נעשה לחברות וארגונים לא ללקוחות פרטיים, ומצריך אסטרטגיית שיווק, מאפיינים ושירותים מותאמים לעולם הB2B
מה זה שיווק B2B?
שיווק B2B היא דרך של שיווק ומכירה של מוצרים או שירותים לעסקים, ארגונים וחברות מסחריות בלבד. קהל היעד הינו עובדים, מקבלי החלטות ומנהלים בחברות והדרך לשווק אליהם את המוצר מתאפיינת בשימת דגש על כדאיות, על אמון לטווח הרחוק ועל אסטרטגיות שיווק שונות וייחודיות.
מה הם מאפיינים הבולטים בשיווק B2B?
שיווק B2B בדרך כלל יתאפיין במספר גורמים אשר שונים במהותם מדרכי שיווק למגזר הפרטי.
חלק מהמאפיינים הבולטים שבשיווק B2B צפויים לכלול בין היתר:
- עסקאות בסדר גודל נכבד – העסקאות שנחתמות במסגרת המכירה בין עסקים לעסקים, יהיו בדרך כלל גדולות הרבה יותר ובנפח מסחרי.
- תהליך ארוך – מכיוון שמדובר בעסקאות גדולות, בהרבה כסף ובהרבה מורשי חתימה שצריכים להניח את העט על הדף – תהליך המכירה בדרך כלל ארוך ונוטה להימשך זמן רב.
- מוצרים ושירותים ייחודיים – חברות B2B מסויימות מייצרות מוצרים נישתיים מאוד, לדוגמא – חלק מהחברות יכולות לייצר מרכיבים מסויימים שיתאימו רק למכונות מסוג מסוים.
תועלת עסקית מעל הכל – השורה התחתונה של כמעט כל עסקת B2B שנחתמת תלויה במחיר ובכל אופן, משמעות הכדאיות הכלכלית תופסת מקום נכבד יותר בשיקולי ההחלטה.
מהם השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B לעסקים?
כבר אמרו לא פעם ולא פעמיים שלשווק אולי כל אחד יכול לנסות, אך רק אלו המקצועיים ביותר כנראה יצליחו. עולם השיווק מתעדכן במהירות מסחרחרת ונוגע בלא מעט תחומים תוך כדי.
כאשר אתם כעסק או חברה פונים לחברה הנותנת שירותי שיווק B2B לעסקים, השירותים אותם אתם צפויים לקבל משתנים בין חברה לחברה, ולכן חשוב שתבחרו חברה שתוכל להעניק לכם את הכלים היעילים והמקצועיים ביותר, לצד ליווי אמיתי לאורך כל הדרך.
בין השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B לעסקים תוכלו למצוא:
- בניית אסטרטגיית שיווק
- מחקר שוק ומתחרים
- ייעוץ שיווקי
- שיווק דיגיטלי מוכוון לעסקים (SEO, ABM, Linkedin)
- ייעוץ עסקי
- הכוונה לפרסום נכון ועוד
במה שיווק B2B שונה מאשר B2C?
ראשית חשוב שנבין מהו שיווק B2C. פירוש הקיצור מורכב מהמילים – Buissnes-to(2)Consumer ומשמעותו הוא שיווק ומכירה ישירה ללקוחות פרטיים. השוני המהותי ביותר בין B2B ל-B2C נעוץ בכך שעסקים ואנשים פרטיים אינם צורכים באותו האופן ולכן, גם השיווק יהיה שונה.
הנה כמה הבדלים בולטים נוספים:
- תהליך המכירה – צפוי להיות ארוך הרבה יותר במודל B2B, מכיוון שעסקים שוקלים פרמטרים שונים בקנייה, מאשר אנשים פרטיים. בנוסף, יש הרבה יותר אנשים שיצטרכו לאשר את הרכישה בחברה.
- מעגל לקוחות – יהיה הרבה יותר רחב במודל B2C, מכיוון שכל עסקת B2B היא משמעותית וגדולה הרבה יותר, יהיו פחות עסקאות כאלה.
- כמות הלידים – חברת B2B תצטרך ואף תוכל להשיג כמות לידים קטנה בהרבה מאשר חברת B2C, מכיוון שמספר הלקוחות העסקיים באופן טבעי, מצומצם יותר.
- אופי השיווק – מכיוון שעסקים ואנשים פרטיים צורכים באופן שונה, אופי השיווק צריך להיות כזה שיתאים לקהל היעד לו אנחנו רוצים למכור.
בניית אסטרטגיה שיווק B2B עם Marketing Solutions
כבעלים או מנהלים של חברה או עסק, אתם בוודאי כבר יודעים איזה משקל יש לשיווק B2B שנעשה נכון, הוא זה שיכול לקחת אותך אחורה בזמן שכולם מתקדמים והוא זה שיכול להעלות אותך לקומה העליונה במגדל.
לכן עליכם לפנות לחברה ותיקה, מוכחת ומנוסה בתחום. אחת כזאת שיש מאחוריה כבר מספר לא מבוטל של לקוחות שיכולים להמליץ ולהעיד – על ליווי צמוד ובלתי מתפשר, על אמון ושקיפות מלאה, על מקצועיות וידע שפשוט אין במקומות אחרים ועל עוד הרבה יתרונות מהם תוכלו ליהנות בחברה המובילה לייעוץ וליווי עסקי – .Marketing solution
מה אומרים עלינו...
אופירה
סמנכ"לית שיווק
נאווה מלכה
מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.
יואב סוכרי
מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי
אלעד כץ
מנכ"ל יקב קסטל Domaine du castel
עדי גל
סמנכ"לית שיווק שחל
יוסי ברק
מנכ"ל ברק פיננסים
רו"ח יובל זילברשטיין
מנכ"ל פרומתאוס ייעוץ כלכלי
רונן הלפרין
משנה למנכ"ל טנדם קפיטל
ענבל יעקב
המכון הטכנולוגי חולון HIT
ניר שמול
בעלים ומנכ"ל חברת שניר נדל"ן
מומלץ לקרוא מאגר ידע
מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך