Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תכנית שיווקית

אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית הארגונים. כבעלי חברה או מנהלי שיווק, האם אתם לא רוצים לוודא שהשקלים השיווקיים היקרים מפז שלכם מנוצלים בצורה הכי פרודוקטיבית שיש? ברור שכן.

שיווק אפקטיבי אינו יכול להסתמך כאסטרטגיה על 'אלתורים', 'תחושות בטן' או התקדמות תוך כדי 'ניסוי וטעיה'. יש צורך למפות את טקטיקות השיווק, היעדים והאסטרטגיות שלכם ולמקד אותם, על מנת להניע צמיחה משמעותית ועקבית.

לפיכך, על מנת למקסם את ההחזר על ההשקעה המופק משקלי השיווק רבי הערך, כל חברה צריכה תכנית שיווק שנתית מוגדרת היטב.

מה כוללת תכנית שיווק?

תכנית שיווק היא מפת דרכים בה משתמשים ארגונים לתכנון, ביצוע ומעקב אחר אסטרטגיית השיווק שלהם לאורך פרק זמן נתון, לשנה, לרבעון או לחודש הקרובים. תוכניות שיווק יכולות לכלול אסטרטגיות שיווק נפרדות עבור צוותי השיווק השונים ברחבי החברה, אך כולן פועלות למען אותן מטרות עסקיות, הכוללות:

  • סקירה של יעדי השיווק והפרסום של החברה שלכם
  • תיאור עמדת השיווק הנוכחית של החברה שלכם
  • ציר זמן המתאר מתי משימות במסגרת האסטרטגיה שלכם יושלמו
  • מדדי ביצוע מרכזיים (KPI) שתעקבו אחריהם
  • תיאור של שוק היעד של החברה שלכם ושל צרכי הלקוח

מצאנו בחברות וארגונים כי חברות שהשכילו לבדוק ולהתאים את תכנית השיווק אחת לרבעון לעדכן אותה, השיגו תוצאות משמעותית טובות יותר בהמשך השנה.

מיקוד תכנית שיווק לעסק

תלוי בגודל, מבנה, מטרת ואופי החברה או הארגון שלכם, ייתכן שתרצו למנף מגוון תכניות שיווק עם דגשים שונים. הנה רק כמה אפשרויות:

  • תכניות שיווק רבעוניות או שנתיות: תכניות אלה מדגישות את האסטרטגיות או הקמפיינים שתנקטו בפרק זמן מסוים.
  • תכנית שיווק בתשלום: תכנית זו עשויה להדגיש אסטרטגיות בתשלום, כגון פרסום מקומי, PPC או מבצעים בתשלום למדיה חברתית.
  • תכנית שיווק במדיה חברתית: תכנית זו עשויה להדגיש את הערוצים, הטקטיקות והקמפיינים שאתם מתכוונים לבצע במיוחד ברשתות החברתיות.
  • תכנית שיווק תוכן: תכנית זו עשויה להדגיש אסטרטגיות, טקטיקות וקמפיינים שונים שבהם תשתמש בתוכן לקידום החברה או המוצר שלכם.
  • תכנית שיווק להשקת מוצרים חדשה: תכנית זו תהיה מפת דרכים לאסטרטגיות והטקטיקות שתיישמו לקידום מוצר חדש

השלבים בבניית תכנית שיווקית

  1. ציינו את המטרות השיווקיות

הצעד הראשון שלכם בכתיבת תוכנית שיווקית הוא לציין את המטרה שלכם.
למרות שמטרה זו ספציפית למחלקת השיווק שלך, היא אמורה לשרת את הצהרת המטרה העיקרית של החברה. היה ספציפי, אך לא ספציפי מדי. נותר לכם מספיק מקום בתוכנית שיווקית זו כדי לפרט כיצד לרכוש לקוחות חדשים ולבצע את המטרה הזו.

דוגמה, אם המטרה של החברה שלך היא "להפוך את השוואת והזמנת ביטוחים לחוויה מעשירה, מעצימה (מבחינת שליטה בדברים) קלה לביצוע וחוסכת כסף, משימת השיווק שלכם עשויה להיות "למשוך קהל של שוקלי, מאוכזבי ומתלבטי ביטוחים, לחנך אותם לדקויות ואף למהמורות בענף הביטוח ולהמיר אותם למשתמשים בפלטפורמת ההזמנות שלנו."

  1. זהו את התחרות שלכם

חלק מהשיווק הוא לדעת מול מי אתם מתחרים. חקרו את שחקני המפתח בענף שלכם ושקלו לבנות פרופיל לכל אחד מהם בסעיף זה.

זכרו שלא כל מתחרה יציב את אותם אתגרים לחברה שלכם. לדוגמא, בעוד שמתחרה אחד עשוי להיות מדורג גבוה במנועי חיפוש עבור מילות מפתח שעבורן תרצו שהאתר שלכם ידורג, למתחרה אחר יכולה להיות טביעת רגל כבדה ברשת חברתית בה אתם מתכננים להקים חשבון. הפוקוס ומטרת העל של זיהוי התחרות הם בידול

בידול

אבחון והדגשה של המוצרים, השירותים והצעת המכירה הייחודית שלכם מסייעת להבדיל ולייחד אתכם מהמתחרים.

התמקדו בייחודיות של המוצר או השירות שלכם וכיצד הלקוח ירוויח ממה שאתם מציעים. השתמשו בשאלות אלה כדי לכתוב פיסקה המסכמת היבטים אלה לתוכנית השיווק שלכם:

מה התכונות של המוצר או השירות שלכם?

תארו את התכונות הפיזיות של המוצר או השירות שלכם וכל תכונות רלוונטיות אחרות כגון: מה שהוא עושה או במה זה שונה מהיצע המתחרים כמו למשל נגישות (שהיא בעצמה נחלקת לקלות השגה ולקלות תפעול).

איך המוצר או השירות שלכם יועילו ללקוח, מה הן התועלות שלו?

זכרו שהיתרונות יכולים להיות פרקטיים, מוחשיים ואף עם תועלות היקפיות: למשל, אם אתם מוכרים מוצר ניקיון, הלקוחות שלכם ירוויחו בכך שיהיה להם בית נקי יותר, אך הם עשויים ליהנות גם מכך שהם נהנים מבריאות טובה יותר. סיעור מוחות עם הצוות שלכם יעלה כמה שיותר יתרונות מלכתחילה, ואז בחרו להדגיש בתוכנית השיווק שלכם את היתרונות שהלקוחות הממוקדים שלכם הכי 'יתפסו' והכי יעריכו.

מהם התכונה, הערך המוסף, המייחדים את המוצר או השירות שלכם מכל השאר בתחום? במילים אחרות, מה ה- USP שלכם, המסר שאתם רוצים שהלקוחות שלכם יקבלו לגבי המוצר או השירות שלכם? זה יהיה הלב של תכנית השיווק שלכם.

דוגמאות להצעות מכירה ייחודיות

הצעות מכירה ייחודיות צריכות להיות קצרות (לא יותר ממשפט) ותמציתיות. להלן מספר דוגמאות נהדרות:

דומינו'ס פיצה: "אנו מספקים פיצה חמה וטרייה תוך 30 דקות או פחות, או שהיא בחינם."

תאגיד פדקס: "כשזה לגמרי, בהחלט, וחד-משמעית צריך להיות שם בן לילה."

M&Ms: "שוקולד החלב נמס בפה שלך, לא ביד שלך."

מועדון גילוח-בדולר: "כל מה שאתה צריך בחדר האמבטיה – מסכיני גילוח ועד מוצרי טיפוח – מגיע אוטומטית עד הדלת שלך. יותר פשוט מזה, אין."

  1. זהו ואפיינו את אישיות הקונה שלכם

אישיות קונה היא תיאור של הלקוחות אותם אתם רוצים למשוך: קונים (עבור מוצר) ומשתמשים (עבור שירות). זה יכול לכלול גיל, מין, מיקום, גודל המשפחה, תואר, תפקיד ונתונים בסיסיים מסוג זה, אבל גם תחומי התעניינות, סוגי וטווחי הוצאת כסף חודשית, זמן החלטה ממוצע לרכישה (ספונטניות מול תכנון לטווח הרחוק) ועוד, נתונים שתוכנות ביג דאטה היום יוכלו לאסוף ולנתח.

אישיות הקונים אמורה לשקף ישירות את לקוחות החברה שלכם ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן, קריטי שמנהלי החברה יסכימו כולם לגבי אישיות הקונה שלה.

  1. קבעו את ה-KPI למשימה זו

כל תכנית שיווק טובה מתארת כיצד המחלקה תעקוב
אחר התקדמות משימתה, לשם כך, יהיה עליך לקבוע את מדדי הביצועים המרכזיים שלך, או
בקיצורKPI .
 KPIs הם מדדים נפרדים המודדים את האלמנטים השונים בקמפיין שיווקי. יחידות אלה עוזרות לך לקבוע יעדים לטווח קצר במסגרת המשימה שלך ולהעביר את ההתקדמות שלך למנהיגי החברה.

בואו ניקח את משימת השיווק לדוגמא שלנו מהשלב שלעיל. אם חלק מהמשימה שלנו היא "למשוך קהל שוקלי, מאוכזבי ומתלבטי ביטוחים", אנו עשויים לעקוב אחר ביקורים באתרים באמצעות תצוגות עמוד אורגניות. במקרה זה, "תצוגות עמוד אורגניות" הן KPI אחד, ואנחנו יכולים לראות את מספר הצפיות

בדפים גדל עם הזמן.

KPI אלו יחזרו שוב לדיון בשלב 6 להלן.

  1. תארו את יוזמות ואסטרטגיות התוכן שלכם

כאן תכללו את עיקרי אסטרטגיית השיווק והתוכן שלכם. מכיוון שקיימת היום רשימת מכובדת של סוגי תוכן וערוצים, חשוב שתבחרו בחוכמה ותסבירו כיצד תשתמשו בתוכן ובערוצים שלכם בחלק זה של תוכנית השיווק שלכם ועד כמה זה מפלח את קהל היעד של לקוחות שלכם.

אסטרטגיה שיווקית אשר תקבע:

אילו סוגי תוכן תיצרו. אלה יכולים לכלול פוסטים בבלוג, סרטוני YouTube, אינפוגרפיקה, פודקאסטים, ספרים אלקטרוניים ועוד.

כמה ממנו תיצרו. ניתן לתאר את נפח התוכן במרווחים יומיים, שבועיים, חודשיים ואפילו רבעוניים. הכל תלוי בתהליך העבודה שלכם וביעדים לטווח הקצר שהגדרתם לתוכן שלכם.

היעדים שבהם תשתמשו כדי לעקוב אחר כל סוג KPI יכולים לכלול תנועה אורגנית, תעבורת מדיה חברתית, תעבורת דוא"ל ותעבורת הפניות. היעדים שלכם צריכים לכלול גם אל אילו דפים אתם מעוניינים לנתב את התנועה, כגון דפי מוצרים, דפי בלוג או דפי נחיתה.

הערוצים הפופולריים שבהם תפיצו תוכן זה והעומדים לרשותכם כוללים את  פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט ואינסטגרם.

  1. הגדירו נקודות וצמתי בקרה

כל דבר חייבים לבקר, בייחוד תכנית שיווקית. הבקרה היא על ציר הזמן באמצעות מדדים כמותיים ואיכותיים. הבקרה היא לסדר ורציפות התהליך השיווקי, לבקרת תקציב ובעיקר לביצוע למול תכנון. באמצעות מדיי הבקרה ניתן לבצע התאמות תוך כדי תנועה. 

  1. הגדירו וכמתו את תקציב השיווק שלכם

תכנון תקציב השיווק יטופל במאמר מקיף ופרטני נפרד.

  1. אפיינו את הגורמים הנוטלים חלק בתוכנית שלכם ואת האחריות שלהם

עם תוכנית השיווק שלכם שעומדת עתה שלמה ומקיפה, הגיע הזמן לחלק משימות ולהסביר מי עושה מה. אינכם צריכים להעמיק יותר מדי בפרויקטים היומיומיים של העובדים, אך צריך לדעת אילו צוותים ומנהיגי צוות אחראים על סוגי תוכן ספציפיים, ערוצים, KPI ועוד. כולל ספקים ופרילנסרים.

בניית תכנית שיווקית עם Marketing Solutions

כבעלים או מנהלים של חברה או עסק, אתם בוודאי כבר יודעים איזה משקל יש לשיווק אשר שנעשה נכון, הוא זה שיכול לקחת אותך אחורה בזמן שכולם מתקדמים והוא זה שיכול להעלות אותך לקומה העליונה במגדל.

לכן עליכם לפנות לחברה ותיקה, מוכחת ומנוסה בתחום. אחת כזאת שיש מאחוריה כבר מספר לא מבוטל של לקוחות שיכולים להמליץ ולהעיד – על ליווי צמוד ובלתי מתפשר, על אמון ושקיפות מלאה, על מקצועיות וידע שפשוט אין במקומות אחרים ועל עוד הרבה יתרונות מהם תוכלו ליהנות בחברה המובילה לייעוץ וליווי עסקי –  .Marketing solution

מה אומרים עלינו...

"תהליך עבודה מובנה ויסודי, מעורבות מעמיקה, הבנה מהירה של דרישות וצרכים, פתרונות יצירתיים, ליווי צמוד מותאם לכל תפקיד, הכול באנרגיות טובות בחיוך, מכל הלב, רותמים את העובדים לשינויים הנדרשים. Marketing Solution מקצוענים"

אופירה

סמנכ"לית שיווק

"מרקטינג סולושנס אתם אלופים ,אין מילים . ממליצה בחום! אור: מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר! גם אסף וגם מיטל זמינים בכל שלב לייעוץ ובעיות, וכבר בשלב מוקדם מאוד הצליחו לייעל הרבה מאוד תהליכים אצלנו, תודה

נאווה מלכה

מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.

"מבקש להמליץ בחום רב על חברת מרקטינג סולושנס ,למרות נסיוננו הרב בשיווק ומכירות (אנו קיימים מאז 1989) חברת מרקטינג סולושנס (בעזרת אנשיה היקרים ) הצליחו להאיר את עיננו בתחומים רבים – מאקרו, ניהול מוקד, דטאות וכו וליצור חשיבה מרעננת ששיפרה את השיווק והמכירות שלנו .אנו ממליצים על מרקטינג סולושנס לכל חברה שרוצה לשפר את השיווק והמכירות".

יואב סוכרי

מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי

"לקחנו את חברת מרקטינג סולושנס לפרויקט טיוב תהליכי מכירה ושירות לסגמנט הB2C הצומח של היקב. מצאתי את מיטל ואסף – מקצועניים, קשובים, מעמיקים, ממוקדי מטרה ותוצאות, וכל הזמן אקטיביים, עם אצבע על הדופק ללוחות הזמנים שסוכמו. ממליץ בחום"
בניית אסטרטגייה למסע לקוח חכם וחווית לקוח ביקב קסטל

אלעד כץ

מנכ"ל יקב קסטל Domaine du castel

"יצא לי לעבוד עם מרקטינג סולושיינס בפרוייקט מיצוי דטאות ושיפור % המרה של דאטה קרה. מדובר בשני אנשים עם יכולת העמקה, אשר אינם סולדים מטבילת ידיהם בעשיה ובנתונים. הם מקדישים שעות להבנה אמיתית של העסק ועושים זאת מכל הלב. בהמלצותיהם משולבת חשיבה ונסיון. פעילות הניתוח והטמעת המסקנות חשובה לכל עסק בימנו.נהנתי מעבודתי עמם"
שיפור רשומות דאטה ומקסום טיפול בלידים בחברת שחל להגדלת יחס המרה

עדי גל

סמנכ"לית שיווק שחל

"התוכנית שלכם פקחה את עיננו ומשם ביצענו שינויים ואכן אנו רואים תוצאות טובות יותר..תודה על הדרך והתהליך"

יוסי ברק

מנכ"ל ברק פיננסים

"במסגרת עבודתנו עם מספר לקוחות בולטים נחשפנו לשירותי הייעוץ השיווקי של מרקטינג סולושנס. התרשמנו כי שירותי הייעוץ השיווקי תרמו רבות לקידום העסקים של אותם לקוחות והם היו מרוצים מאוד מעבודתם עמם ומהתוצאות אליהם הגיעו."
סדנאות כישורי מכירה מקדמים BTB וליווי פיתוח עסקי בחברת פרומתאוס

רו"ח יובל זילברשטיין

מנכ"ל פרומתאוס ייעוץ כלכלי

"מיטל ואסף הגיעו אלינו לעשות שינוי ולחשוב אחרת ובהחלט הצליחו בכך. כל ארגון שרוצה לעשות שינוי ולקבל פרספקטיבה אחרת לתהליכי עבודה בארגון שלו כדאי שייפגש עם מיטל ואסף…"
ייעוץ וליווי בתחום השיווק והמכירות בחברת טנדם קפיטל להגדלת יחס המרה

רונן הלפרין

משנה למנכ"ל טנדם קפיטל

"הסדנה תרמה לי מאוד וכעת אני מתייחסת באופן שונה לחלוטין ללידים נכנסים וגם יודעת איך לטפל בהם נכון. חוץ מזה שהעברתם את הסדנה בצורה עניינית ומרתקת. אין ספק שנהניתי ואמליץ לאחרים!"

ענבל יעקב

המכון הטכנולוגי חולון HIT

"היה מדהים, מעריך וגאה בכם, העפתם אותנו לשמיים!!!!"
סדנאות מכירה למחלקת המכירות בחברת שניר שיווק נדלן

ניר שמול

בעלים ומנכ"ל חברת שניר נדל"ן

מומלץ לקרוא מאגר ידע

מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך

דילוג לתוכן