החשיבות הגדולה של שימור עובדים
בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה, שהיקפה הגדול אף הקנה לה בעולם את הכינוי – ההתפטרות הגדולה. מדובר על אחוזים גבוהים מאי-פעם בקרב העובדים שבוחרים לעזוב את מקום עבודתם, להחליף מקומות עבודה רבים ובקיצור, לא להתחייב ולהתמסר למקום עבודה קבוע. בדיוק בגלל סיבות אלו ועוד, שימור עובדים הפך לנושא לוהט אותו כולם מנסים ללמוד וליישם, על מנת להרוויח הרבה מעבר לכסף
שימור עובדים הוא דבר קריטי לארגון וחשוב מסיבות רבות, הנה כמה מהבולטות שבהן:
שימור ידע – עובדים שנשארים באותו מקום עבודה, צוברים לאורך השנים ניסיון וידע שהם יקרים מפז. אותם עובדים מכירים את המערכות ואת הדקויות של אותה החברה, הם הבינו עם הזמן מה הן הפעולות הנכונות ומה הוא הזמן המושלם לבצע אותן, על מנת להגיע לתוצאות המיטביות.
חסכון במשאבים ועלויות – כל בעל עסק יודע שהכשרת עובדים הוא תחום יקר ולא פשוט. זה מתחיל בכך שלמצוא עובדים טובים זו משימה קשה בפני עצמה, זה ממשיך בכך שהעלויות של הכשרת עובדים חדשים הן יקרות מאוד וזה ממשיך בכך שהתהליך מצריך גם לא מעט זמן וסבלנות.
נאמנות לארגון – עובד אשר נאמן לארגון או לחברה בה הוא עובד, הוא עובד שיגדיל ראש, שירצה בטובת החברה ויעשה את הדבר הנכון עבורה גם שהמנהל שלו לא נמצא או לא מסתכל. הערך של עובד נאמן הוא עצום, הוא נותן דוגמא לשאר העובדים ומשרה אווירה מקצועית ויעילה לחברה בה הוא נמצא.
איך שימור עובדים משפיע על התוצאות העסקיות?
מצב בו יש עזיבה או התפטרות של מספר עובדים, עלול להשפיע על החברה במספר אופנים שישפיעו באופן ישיר על התוצאות העסקיות ואשר מהן, כל בעל עסק היה שמח להימנע. ביניהם:
- אובדן ידע – כאשר עובדים עוזבים את החברה, כל הידע הרלוונטי שהם צברו ויכול היה להועיל לחברה, עוזב ביחד איתם.
- ירידה ברמת המקצועיות – גם אם זה לפרק זמן קצר, ירידה ברמת המקצועיות היא כמעט בלתי נמנעת מכורח הנסיבות, בהן עזב עובד מקצועי את החברה.
- ירידה ברמת השירות – גם במידה ושיחק לכם המזל ומצאתם במהרה עובד חדש ושירותי, הזמן שיקח לו ללמוד את העבודה, הוא הזמן שהשירותיות כמעט בוודאות תפגע.
- עלויות גבוהות – הכשרת עובדים כידוע, כרוכה בלא מעט הוצאות אשר כל בעל עסק היה שמח להימנע מהן.
- תחושה כללית של חוסר יציבות – תחלופה גבוהה של עובדים, יכולה לגרום לאווירה של חוסר יציבות, חוסר בטחון וחוסר שקט גם אצל עובדים נוספים.
דרכים יעילות לשימור עובדים
לאחר שהבנו את הערך הגדול שבשימור עובדים, בואו נצלול לכמה דרכים אשר בעזרתם נוכל להתייעל בתחום ולהרוויח מכך רבות.
השלב הראשון שנרצה לבצע כשאנו ניגשים למלאכת שימור העובדים, הוא להבין ולזהות את סיבות העזיבה העיקריות. זה יכול להיות בעקבות יחס ממנהל ישיר, תנאים שלא הולמים את הציפיות, חוסר תחושת מעורבות כללית ועוד. אז מה הן הדרכים לגרום לעובדים שלכם להישאר אתכם?
הנה כמה מהחשובות ביותר:
תחושת משמעות וחשיבות – חשוב לדאוג שכל העובדים, מקטן ועד גדול, ירגישו בהתאם לתפקיד אותו הם ממלאים בחברה, תחושת משמעות לנוכחות המקצועית שלהם. חשוב שידעו שדעתם יכולה להישמע והיא אף רצויה וחשובה למערכת.
יחס אישי, כבוד ואמון – מאחורי כל עובד עומד בנאדם. אחד כזה שרוצה שיכבדו אותו, שידברו אליו בצורה נעימה ושיתנו בו אמון. על המנהל הישיר של כל עובד מוטלת האחריות להיות מעין מנטור עבור העובדים, ולא רק אחד שצועק, נותן הוראות ומעיר הערות.
תנאי עבודה – כל עובד רוצה שהתנאים בסביבת העבודה שלו יהיו נוחים, טובים וכאלה שמתאימים לו. עובד שיקבל את התנאים אותם הוא רוצה, יחשוב פעמיים לפני שהוא עוזב אותם.
גמישות – עובדים רבים היום, במיוחד לאחר השינויים שחלו בעקבות הקורונה, רוצים לעבוד במודל היברידי, לעבוד רק מהבית, להיות יותר עם הילדים או לצאת מוקדם בימים מסוימים. אם תתגמשו לנוכח רצונות וצרכי העובדים, זה יחזור אליכם בצורת נאמנות הדוקה יותר והוקרת תודה.
בחירת חברת ייעוץ עסקי – חברות מובילות בתחומי שיפור הביצועים והמצוינות העסקית, מציעים שירותי ייעוץ עסקי, שיכולים להקנות לכם סל כלים מקצועיים לשימור עובדים אותו תוכלו לתרגם להצלחה מעשית באופן מיידי.
לא משנה מה המטרות שלך, חשוב בראש ובראשונה שנזהה מהן וכיצד מערך השיווק שלך יוכל להתחיל להשיג אותן במהלך השנה הקרובה. היעדים הללו יבנו את מפת הדרכים לבניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת עבורך.
שימור עובדים עם Marketing Solutions
שימור עובדים הוא נושא פשוט חשוב מדי מכדי להמר עליו, ולבצע שינויים שאינם מבוססים מקצועית.
לכן בחירה בקבלת ייעוץ מחברה מובילה כמו Marketing Solutions, יכולה להזניק את המירוץ להצלחת החברה שלכם, מנקודה אטרקטיבית הרבה יותר, ולהביא למימוש היתרונות הבולטים ולחיסכון גדול בכסף, שינבע מתוך ההצלחה בשימור העובדים שלכם.
מה אומרים עלינו...
אסי צור
מנכ"ל דיגיטל פרופרטי
שלמה בן גל
מנכ"ל המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט
אופירה
סמנכ"לית שיווק
צביקה דגן
מנהל מכללות , אגד
נאווה מלכה
מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.
גיא גרניאק
מנכ"ל ניגא
יואב סוכרי
מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי
קובי גילון
סמנכ"ל מכירות ושיווק עופר אבניר
יגאל בראון
מנכ"ל -הבצפר
יקי אמסלם
משנה למנכ"ל– משאבים הקבוצה לצמיחה כלכלית
יוסי ברק
מנכ"ל ברק פיננסים
אורי שי
בעלים ומנכ"ל משותף ב ENSURE DR
המרכז הבינלאומי לכנסים
המרכז הבינלאומי לכנסים
מומלץ לקרוא מאגר ידע
מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך