Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

אופטימיזציה – כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה
 

אופטימיזציה לקמפיין

חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים על קמפיינים פרסומים ועל אופטימיזציה לקמפיינים הללו. תהליך האופטימיזציה, שהנו ניתוח נתוני הקמפיין וביצוע שיפורים לטובת מקסום התוצאות ובמקביל מקסום יעילות הקמפיין במינימום עלות, מתבצע בעיקר ברובו עפ"י פרמטרים ,מדדים ותוצאות ידועות מראש, תוך התייחסות לאחד המושגים השכיחים בנושא מדידת קמפיין ה ROI (Return on investment) – החזר על ההשקעה.

ביצוע  האופטימיזציה תוך כדי תנועה, משפיע באופן ישיר על התוצאות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך ,

יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה למבקר בחברה שלכם או לצד שלישי אובייקטיבי, שיבדוק בנוסף את התוצאות והאופטימיזציה מעבר למשרד הדיגיטלי שלכם – יועץ שיווק

כולם כבר יודעים שאופטימיזציה מבצעים בהתאם לדיווח על יחס ההמרה, איכות הלידים , איכות הפגישות. הפרמטרים והמדדים ידועים לכם ובכל זאת נסקור יחד את החשובים ביותר :

    • המדידה והאנליזה המבוקרת חייבת להתבצע בצורה רציפה לאורך כל הדרך עד סוף התהליך
    • זיהוי מקור מדיום /תוכן/מסר/עיצוב  – השתמשו בפיקסלים שונים בכל מקור מדיה, במקביל השתמשו גם בלינקים עם פרמטרים ייעודיים לצורך זיהוי וניתוח סוג המודעה והתוכן 
    • טירגוט קהל היעד -הסירו קהלים שהמירו, השתמשו בדאטות נוספות שקצרתם ממקורות וכלים שונים אשר רלוונטיים לקהל היעד שלכם, השתמשו באפשרות של קהלים משלימים כגון LOOK A LIKE, השתמשו וטרגטו מראש בקבוצות קהלים במנות קטנות לבחינת התוצאות (ייצרו קבוצות לכל סוג /פלח של קהל ייעודי, ייצרו קמפיינים ייעודים עם שמות ייעודים) 
    • נתחו את השימוש בפלטפורמת הפרסום  דרך הטלפונים הניידים או המחשבים השולחנים, כאשר חשובה התאמה מלאה 
    • נתחו דמוגרפית את התוצאות – לעיתים יש השפעה גדולה של קהלים ומיקומים ג"ג
    • התוכן: המסרים הקריאייטיב – חשוב לייצר וארסיות שונות לאותו קהל יעד, נסו את אותו המסר עם מספר הודעות שונות המכילות עיצוב שונה, תמונות שונות ואף עמודי נחיתה שונים
    • Remarketing – בססו רדיפה מתמשכת במגוון ערוצי מדיה
    • עמוד לכידה – עמוד נחיתה /עמוד באתר/טופס במדיום עצמו (פייסבוק)
    • מועדים- יש לבחון התנהגות ותוצאות  לפי שעות, ימים ומועדים מיוחדים בהם הקמפיין מביא תוצאות טובות יותר ולפעול בהתאם 
    • התקציב  -תשנעו תקציב בהתאם לפי יחס ההמרה
    • פרסונליזציה   – מסרים שונים /מודעות שונות /ביטויים שונים לקהלים שונים 
    • הביטויים (אם מדובר על גוגל) – פה נדרשת חשיבה יצירתית ושונה, זה לא חוכמה לרכוש את הביטויים הישירים והיקרים ביותר, הדבר הנכון הוא לחשוב על ביטויים עקיפים ולא בהכרח ישירים, אשר עשויים לייצר תוצאות לאורך זמן. כאן נדרש לבצע חשיבה סיעור מוחות  בצורה יצירתית ולפרק צרכים ולייצר מענה לבעיות עבור הקהלים השונים 
    • ציון איכות של המדיום – ציון הוא בהתאם לרמת באיכות שדורג עי גוגל , יש לו חשיבות גבוהה ויש לפעול כל הזמן בהתאם להמלצות
    • הגדירו כלים של אופטימיזציה אוטומטית במדיומים עצמם אשר מאפשרים זאת
    • אל תשכחו שהשיפורים יכולים לבוא ליד ביטוי גם במיקומים, הצעות ערך, מגדרים, כפתורי הנעה לפעולה שונים ושיטות תמחור (אם קיימות)

אופטימיזציה - אל תתייחסו רק למספרים, שווה בדיקה!

מעבר לכל הנ"ל ולעוד מדדים חשובים, יש לבחון גם מדדים חשובים נוספים על ידכם או באמצעות צד שלישי  

תשמעו מה יש לאנשים שלכם לומר

קבלו איזון ומשוב חוזר מאנשי המכירות, המוקד, נציגי השרות – שמעו את דעתם ותחושתם על איכות חומר הגלם (לידים) ברמה פרטנית בהתייחס למקורות השונים והתכנים השונים.

האזינו לשיחות מוקלטות
נתחו שיחות מוקלטות, שמעו את הצד השני ונסו לזהות מגמה בעייתית עם המסר/תוכן/קהל/מדיום

בקרה חיצונית
לבדיקה חיצונית בלתי תלויה כגון סקר טלפוני באמצעות מוקד חיצוני ללידים שנפסלו /לא התקדמו מכל סיבה שהיא או/ו לא ענו , יש ערך רב.
יש לציין שבלידים שנפלו אצל לקוחות שלנו בבדיקה של מוקד בקרה חיצוני , איתרנו  לא מעט בעיות שהיו קשורות לקמפיין עצמו ולאופן הטיפול בלידים עצמם 

לעיתים הבעיה היא ב"הטייה" מכוונת של מקור/ערוץ המדיה
לעיתים אנשי המכירות שלכם מתייחסים ללידים בצורה סובייקטיבית מוטה בהתאם למקור המדיה ועל בסיס ניסיון העבר. כך במספר ארגונים שאנו מלווים, מצאנו שבמקרים שבהם הסתרנו או שינינו את מקור המדיה השתנה גם יחס הטיפול לאותם מקורות לידים ואחוזי ההמרה השתפרו ביחס ניכר.
לא תמיד זה נכון וזו לא המלצה, יחד עם זאת – מעניין לראות את ההתנהגות של המוקדנים /אנשי המכירות ללידים שהגיעו ממקורות שונים

לידים שנכנסים בסופ"ש 

נתון מעניין שבדקנו אצל כמה מלקוחותינו בתחומים שונים הוא בלידים חדשים המתקבלים מיום חמישי בשעות הצהריים ועד שעות הצהריים של יום השבת (בחברות אשר לא פעילות בימי שישי):
מצאנו שלידים אלו הם ברובם עם יחס ההמרה נמוך יותר, בעיקר בשל התקררות הליד ( ולא משנה אם נטפל בליד במסגרת FIFO או LIFO ) 
תבחנו להוריד תקציב בהתאם, או לעצור בסופ"ש, או שתייצרו אוטומציה דיגיטלית חכמה שתחמם את הליד עד הטיפול הראשוני בו ביום ראשון.

ההנעה לפעולה
לעיתים אפילו שינוי קטן יכול לעשות הבדל, בחלק מלקוחותינו, בקמפיין בפייסבוק ביקשנו ממשרד הדיגיטל להעביר את הלינק והמסר החשוב ממש להתחלה ולפניי שהגולש יצטרך ללחוץ על "קרא עוד" , שינוי זה השפיע על יחס ההקלקה והמרה בפועל. 

הצלבות
חשוב מאוד לבצע הצלבות בין המידע לניתוחים ממקורות שונים: מערכות הקמפיינים , Analytics ,
מערכת ה- CRM  שלכם


פיצחתם משהו שעובד? 


תחזקו אותו, תדייקו אותו ותשכפלו אותו !

בהצלחה!

כותבת המאמר : מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
דילוג לתוכן