הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם?
אחד האתגרים המוכרים והשכיחים בתחום המכירות הוא ניהול מקורות וערוצי השיווק המייצרים לידים ביחסי המרה נמוכים, לעיתים נמוכים מאוד, וכתוצאה -כמות לידים גדולה נזרקת לפח.
הניסיון הייחודי שלנו בשיפור יחסי ההמרות בחברות וארגונים בשנים האחרונות מצביע שמרבית החברות והארגונים סיגלו לעצמם יד קלה על ההדק בכל הקשור בערוצי השיווק הללו, בעלויות הרכשה שיווקיות אסטרונומיות וברוב המקרים גם לא רווחים עבורם.
אז איך בכל זאת מצליחים לשפר ביצועים והמרות?
ריכזנו עבורכם את התובנות והניסיון שלנו למקסם ולהגדיל את יחס ההמרה בערוצים אלו בעשרות אחוזים ויותר:
1. ראשית – יש לחלק את ערוצי ומקורות הלידים ל 3 קבוצות איכות: קבוצה A עם יחס ההמרה הגבוה ביותר, בדר"כ אתר הבית, גוגל, חבר מביא חבר/הפניה. קבוצה B בדר"כ היא עם יחסי המרה סבירים כגון אתרי תוכן, רדיו ועוד. קבוצה C היא הקבוצה עם יחס ההמרה הנמוך ביותר, לעתים קרובות קמפיינים של פייסבוק ושותפים. אנחנו מתייחסים ומטפלים בקבוצה C
2. חידוד מסרים, קרייאטיבים, אינסנטיבים וכל מה שיכול לעזור כדי שהמתעניין יבין ויתחבר לקריאה והצורך של המוצר/שירות המוצע. הוספת תיבה של בחירת מועד חזרה , תוספת בעמוד הקורג (עמוד התודה) של שאלות סינון, סרטוני עדויות, המלצות – כל מה שיחזק ויבשיל את איכות ורלוונטיות הליד.
3. הקצאת והכשרת משאב אנושי ייעודי לטיפול בלידים מקבוצה זו. אך ורק מקבוצה זו.
4. הגדרת זמני חזרה SLA קצרים ביותר למתעניינים – עד שאלה מרגע קבלת הליד
5. מתן תשומת לב ניהולית ברמה יומית -שבועית -חודשית , שימוש בדוחות המנטרים את הפעילות ברמת הנציגים הייעודיים
6. מתן תמריץ תוספת בונוס חודשי ייעודי (תמריץ שנתי) למנהלים עבור עמידה ביעד המרה X
7. ביצוע סבב הקצאות נוסף ללידים בסטטוס – "אין מענה", "מעקב" , "נפסל" לנציגים אחרים כשיחת אחראי /מנהל
8. הגדרת תמרוץ כספי לנציגים היעודים – תוספת בונוס בהגעה ליעדי אחוזי המרה (פגישה/סגירה) על פי מודל תגמול מדרגות 9. במקרים שהמקור הוא שותף או ספק לידים חיצוני ניתן להוריד בתמחור הליד ולתגמל אותו על כל פעולה כגון פגישה או סגירה, בנוסף אם זה ספק שמספק תוצאות חלשות לאורך זמן יש להפסיק לעבוד עמו או להתנות את המשך העבודה באיכות הלידים על פי יחס כמות הלידים הרלוונטיים שהתקבלו (לידים תקינים) ואחוזי הסגירה
10. הכנסת כלל הלידים שנפסלו למסע לקוח אוטומטי (דוורים, הודעות, רימרקטינג ברשת) – ביצוע אדפטציה לסיבת הפסילה , הגדרת לו"ז בו כל ליד מקבל סדרת מסרים במספר ערוצים של כאב ועונג, עדויות, סרטונים, סיפורי הצלחה ואפילו הנחה או מבצע בשלב מסוים – מנסים להחזיר לידים רלוונטיים
אם עובדים נכון ומשלבים את רוב ההמלצות ניתן להגדיל את יחס ההמרה בעשרות אחוזים ואף יותר! אנו מציינים זאת מהניסיון שלנו בקרב קהל הלקוחות שלנו בשנים האחרונות.
רק נקודה חשובה – אל תנסו להיות יותר מדי חכמים ולהסיט את אנשי המכירות הטובים ביותר שלכם לעבוד על הערוצים הללו , הבטיחו תוצאה בטוחה ותנו להם לייצר לכם את התוצאות הבטוחים עם הלידים היותר חמים ובשלים לכם !
בהצלחה!