Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

נדבר אחרי החגים…

OOO
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מי מאתנו לא נתקל בחודשים אוגוסט וספטמבר במשפט "נדבר אחרי החגים", לעיתים זה גם מגיע עם הקדמה של "זה לא מתאים עכשיו"… הרעיון מובן, סוג של נפנוף, ובלא מעט מקרים הוא המשפט שמחליף את – " אני צריך לחשוב על זה…"

"אין מה לעשות, לאנשים אין זמן להתעסק עם זה כרגע, הם לפני החגים…" – זה עוד תירוץ שאנחנו שומעים לא מעט דווקא מחברות, ארגונים ועסקים שמנסים להצדיק את הצד השני.

הבקשה לדחות את שיחת המכירה או הפגישה ל"אחרי החגים" נתפסת לרובנו כלגיטימית. סטטיסטית, ברוב המקרים מהרגע שהסתיימה האינטראקציה תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי נודדת למקומות אחרים, להזדמנויות אחרות,  ואם מישהו יציע לו משהו מעניין או דחוף יותר שימלא את הצורך ותשומת הלב שלו, מרבית הסיכויים שיסגור.

"דברו איתי אחרי החגים" היא ברוב המקרים דחיית מכירה של כאן ועכשיו.

בואו נעשה סדר אחת ולתמיד, אנחנו הרגלנו את הלקוחות לקבל כמובן מאליו את ההסבר או התירוץ. אז מה אם יש חגים? דווקא בגלל החגים יש ללא מעט אנשים את הזמן והשקט לעשות חושבים, להתייעץ לגבי רכישות מסוימות ואפילו לחלקם יש גם את הזמן להתנסות. 

אז מה עושים?

1. ראשית אנחנו רוצים להבין האם זו התלבטות אמיתית או מזויפת.

בסקר עצמאי שביצענו בימים האחרונים דגמנו קרוב ל 200 לקוחות, כ – 62% מהלקוחות ציינו שהם באמת אינם מתכוונים לרכוש או להתעמק בשרות/מוצר שהתעניינו לפני סוף חגי תשרי, יחד עם זאת כ 38% לא פסלו את האפשרות לרכוש בתקופה הנוכחית. 70% מהם ציינו שהם כן מכווני רכישה כאן ועכשיו.

הסטטיסטיקה מציינת חלק לא קטן המשתמש בתירוץ 'אחריי החגים' כהתלבטות שעולה כברירת מחדל.

כנראה שלא עשיתם עבודה מספיק טובה בהצפת הבעיה והצורך והצגת  הפתרון ללקוח. כלומר, לא יצרתם צורך אמיתי וערך מספיק גבוה עבור הלקוח הפוטנציאלי ולא בהכרח רק למחיר אלא גם לדחיפות של כאן ועכשיו.

יכול להיות גם שלא יצרתם מספיק כימיה ולכן הצד השני נמנע מלציין את הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא רוכש כרגע.

התלבטות אינה סימן לחוסר רצון אלא ניסיון של הלקוח להראות לנו כי משהו חסר לו בתהליך המכירה.

מצד שני כשהלקוח אומר "אחרי החגים" זה מאוד דומה להתנגדות "אני צריך לחשוב על זה", החדשות הטובות: יש עדיין סיכוי לסגירת העסקה כאן ועכשיו.

טפלו והשתמשו בטקטיקה כגון:

"יוסי, שמישהו מציין בפניי 'אחריי החגים' זה או שהוא לא מתכוון  בכלל לרכוש או שיש משהו לא סגור במוצר/ שרות שמונע לרכוש כאן ועכשיו. אם לא היית מעוניין לרכוש אז היית ישר אומר לי ולא משתמש בתירוץ של אחריי החגים, אז מה חסר לך? איפה בדיוק ההתלבטות שלך? תן לי לעזור לגשר לך על הפער… "

"אם היינו עכשיו אחרי החג היית רוכש?"

2. העצימו את תחושת הפספוס בצד השני.

רוב האנשים אינם אוהבים לפספס הזדמנויות. הכינו אינסנטיב וערך מוסף גבוה למי שכן ירכוש במעמד הרכישה ולא אחריי החג. ייצרו פה דחיפות ומוגבלות דווקא בגלל תקופת החגים. ניתן להגדיר תנאי תשלום מיוחדים, הנחות או מבצע כלשהו עד מועד מסוים או אפילו בונוס רכישה הקשור ספציפי לחג.

3. הציגו מראש באופן תועלתי ממוקד וקצר את הצעתכם, את החשיבות וההזדמנות למה דווקא עכשיו ומה צריך לעשות כדי לאפשר זאת. כך יש סיכוי שתגדילו את הסיכוי לשיתוף פעולה.

4. התחילו תהליך מכירה כאן ועכשיו – אחת הטקטיקות היעילות היא פשוט לייצר תחילת תהליך, כדי להגביר את הסיכויים שאחריי החגים יהיה לכם שותף אמיתי להתקדם ולסגור את העסקה. בקשו מהצד השני לשוחח טלפונית/ פרונטלי או אפילו בזום בכדי להתניע תחילת תהליך, עשו זאת בסמיכות הקרובה ביותר מהאינטראקציה הראשונית.

נסו לסקרן ולרגש את הלקוח באמצעות אינטרקציה יזומה (מייל/הודעה/שיחה/זום…) שתגרום לו לרצות להקשיב לכם פעם נוספת עוד לפני החגים. חשבו על הצרכים ועל התועלות שתוכלו לייצר עבורו כאן ועכשיו.

נסו לקבל הסכמה מצדו של הלקוח על חלק קטן בעסקה, צעד שמגביר באופן משמעותי את הסיכויים להגיע בהמשך לסגירה כוללת של העסקה. אין זה אומר שאינכם מכבדים את רצונו של הלקוח 'לדבר אחריי החגים', אך התעקשו להתחיל כבר עכשיו את הצעד הקטן, שיגביר את הסיכויים לסגירת העסקה הגדולה, אחרי החגים כמובן.

5. יצרו מחויבות לתקופת של אחריי החגים – קבעו מועד מדויק לשיחה/פגישה ישר אחריי החג ויצרו מחויבות באופן של תזכורות/זימון ביומנים. שלבו זאת עם שליחת חומרים תועלתיים במייל/ווטס אפ בתקופת ההמתנה ושעשויים לגרות ולעזור לצד השני להבין יותר את השרות/מוצר שלכם.                                        

6. השתמשו בטקטיקת 'הפוך על הפוך' – הפגינו בטחון בעצמכם ובשרות/מוצר המצוין שלכם, "בוא ניפגש רק אחריי החגים, עד אז אין לי זמן…אם זה אקוטי לך אולי אצליח להתפנות…"- תתפלאו לדעת שלפעמים השיטה עובדת.

זכרו שגם אלו המחליטים לדחות לאחריי החגים הם עדיין לקוחות פוטנציאלים, אל תניחו הנחות, הם עשויים להיות הלקוחות שלכם בעתיד, בנו איתם תהליך והשקיעו בהם. 

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
דילוג לתוכן