Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תכניות עבודה שנתיות

תכניות-עבודה-2022
 

כותב המאמר: מיטל הדר

הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

תוכנית עבודה ותקציב

רוב החברות והארגונים נמצאים בשלב הנוכחי, של הרבעון הרביעי, לקראת הישורת הסופית בעדכון תוכניות העבודה השנתיות, ריכוז הבסיס המוכר והידוע – הגדרת וקביעת יעדי גידול ההכנסות וכמות לקוחות, מה נדרש שיווקית ומה הנגזרות הכלכליות והתפעוליות.

במאמר זה נרצה להתייחס לנושאים שברוב המקרים אינם נכנסים לתכניות העבודה או שאינם מקבלים מספיק תשומת לב ועדיין הם חשובים ועשויים לעזור בשיפור ביצועים לאורך זמן.

נשמח אם תאמצו חלקים מהם לתכנית העבודה השנתית שלכם בהתאם כמובן לפעילות ו ה DNA הארגוני שלכם.

1.

תכניות עבודה של המכירות חייבת לכלול 4 רמות/סגמנטים של לקוחות שיש לגעת בהם

  • לקוחות פוטנציאלים חדשים– פה נדרשת עיקר ההשקעה שיווקית ופרסומית
  • לקוחות עבר שנטשו –נדרשות הצעות ערך ומכר חדשות אופציונליות
  • לקוחות קיימים – דגש על הגדלת סל הקניה ותדירות הקניה
  • לקוחות שהיו בתהליך ולא סגרו

2.

שימור ומניעת נטישת לקוחות

הגדירו תכנית סדורה לאורך זמן עבור שימור לקוחות קיימים.  הגדירו יעד מאתגר ושלבו מנגנון התרעת נטישה ו SLA מקדם. תנו משקל בתכנית ליצירת חווית לקוח מרשימה והפכו את הלקוחות שלכם לממליצים ושגרירים.

3.

מועדון לקוחות / קהילה

אם אין לכם עכשיו זה הזמן לתכנן ולהקים, אם אתם לא רוצים לקרוא לזה "מועדון לקוחות" הגדירו זאת כ"קהילה". זהו כלי מצוין לשימור, שביעות רצון והגדלת קהל הלקוחות שלכם. תנו ללקוחות שלכם להרגיש כחלק של משהו מיוחד. בנו תכנית נאמנות סדורה המורכבת מפעילויות, הטבות, השקות ואירועים המכוונים לחברים בלבד- תרגמו ליעד מספר של X כמות חברי מועדון ויעד נוסף – תרומת ההכנסה מהמועדון ליעד המכירות הכללי.


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

4.

בקרה שוטפת

בקרו את תהליכי המכירה והשרות, השתמשו בבקרה חיצונית של סקרים בלתי תלויים ללקוחות קיימים, נוטשים וכאלו שלא התקדמו עמכם. אל תוותרו על לקוחות סמויים – בצעו את הפעולות הללו אחת לרבעון, זו השקעה חכמה המבקרת את יישום והטמעת התהליכים והמקצועיות בקרב העובדים שלכם. זכרו – המטרה היא כל הזמן לשפר ולהשתפר .

בנוסף קבעו בגאנט העבודה פגישות למידת עמיתים, למידת הצלחות, ותחקירים. זו עוד דרך לבקר וללמוד.

5.

שיווק

בנו תכנית שנתית למקסום הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר, רשתות חברתיות, עמודי נחיתה, בלוגים ועוד) ומדדו אותם – טראפיק, חשיפה, המרות ללידים ועד לסגירת עסקה. תנו דגש רב לתכנית הדוורים וקבעו יעדי מדידה כגון אחוזי פתיחה והקלקה.

אם אין לכם תכנית דוורים שוטפת המייצרת ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם, זה הזמן להקים, היא חלק בלתי נפרד מהאוטומציה השיווקיות שלכם במסע הלקוח.

6.

מערכות וטכנולוגיות 

תבדקו פערים וחוסרים במערכות הקיימות: מערכת CRM, מערכת טלפוניה/מרכזיה , מערכת אומניצ'אנל, מערכות דוורים, מערכות כספים תפעול לוגיסטיקה וכו.
זה הזמן לראות חוסרים בפלטפורמות טכנולוגיות חשובות לחימום מסע וחווית הלקוח שלכם.

7.

מכירות

אל תשכחו לתגבר את המכירות שלכם מעת לעת בימי מרתוני מכירות, הכניסו לגאנט מבצעים ארוכי טווח למחלקת המכירות ומבצעי יעדים לקהל הלקוחות שלכם.

הגדירו ובנו תכנית הפניות באמצעות קהל הלקוחות שלכם – קבעו יעד של "חבר מביא חבר" ומודל תגמול למפנה.

8.

תכניות עבודה – פיתוח ומקצוע של אנשי המכירות והשרות

זו הזדמנות מצוינות בתכנון קדימה להשקיע באחד הנכסים החשובים ביותר לארגון והוא המשאב האנושי, בהעשרת הידע ומתן כלים אופרטיביים לביצוע העבודה ועמידה ביעדים בצורה הטובה ביותר תוך הבנה מקצועית. היזהרו – אחת הטעויות העיקריות בארגונים וחברות הוא חוסר התכנון המקדים והשליפה השוטפת. אנחנו אוהבים להגדיר זאת בתכנית העבודה "אקדמיה פנים ארגונית"

9.

פיתוח מנהלים

תכנית פיתוח מנהלים המעניקה להם כלים וידע בדגש על מיומנויות וכשורי ניהול בייחוד במציאות משתנה, היברידית. חשוב להגדיר כבר כעת את הנושאים ואת התקציבים לכך. במקרים מסוימים ניתן גם להגדיר מנטורינג ניהולי (ליווי צמוד אחד על אחד עם מאמן עסקי).

10.

אמצו מדדי KPI נוספים מעבר לאלו הקיימים כיום כגון:

  • מדדים איכותיים בתהליך המכירה – תתחילו למדוד את הדרך (כמות שיחות, כמות תיאומים, כמות פגישות, אינטראקציות עם לקוח, כמות הזדמנויות ועוד…)
  • עלות הרכשת שיווקית
  • עלות הרכשה כללית
  • אחוז המרה לתאום (פגישה), אחוז המרה לפגישה, אחוז המרה לסגירת עסקה…
  • ממוצע זמן סגירת עסקה

11.

תגמול

חשבו על מודל תגמול מצטבר נוסף כבונוס לעמידה ביעד רבעוני ו/או שנתי. הרציונל הוא פשוט – העניקו לעובד את היכולת ובעיקר את הרעב והמוטיבציה לרוץ לטווח הארוך. בלא מעט מקרים זה מייצר מחויבות גבוהה מאוד לעמידה ביעדים.

ועוד כמה תובנות חשובות:

  • המלצה –שתפו את האנשים והמנהלים ובקשו מהם רעיונות ייעול וצמיחה, כל אחד במחלקה שלו. בקשו מהם לעשות זאת על פי מודל SWOT וניתוח עלות תועלת, סיכוי סיכון. לפעמים הידע המעשי שלהם הוא חזק יותר מכל דבר אחר.
  • התייחסו לתכנית העבודה השנתית כמסגרת אב המשרתת את המטרות העסקיות של הארגון.
    אל תשכחו לשלב – הגדרות מדויקות, פירוט משימות, הדך,  לו"ז, אחריות, תקציב ובקרה


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
דילוג לתוכן