הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים), לחשיפה גבוהה יותר , חימום מערכת יחסים יציבה ולאורך זמן עם הלקוחות שלכם וכן, שיפור יחס ההמרה
SEO
גוגל אורגני הוא למעשה תוצאה טבעית רלוונטית לחיפוש של הגולש הקידום האורגני בנוי ממרכיבים רבים כמו תוכן איכותי, לינקים חיצוניים איכותיים, מבנה נכון, הגדרות, מהירות ועוד לא מעט פרמטרים חשובים. היתרון המרכזי בקידום אורגני, הינו שיפור, קידום וחשיפת האתר בגוגל. מנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם במקומות עפ"י מידת הרלוונטיות לנושא . הנגישות הגבוהה לגולשים מתעניינים תורם לאמינות ולבמה המקצועית שלכם בתחומכם.
צ'אט חי
צ'אט חי –מדובר בערוץ דיגיטלי אונליין אפקטיבי במיוחד, זו הדרך המהירה והנוחה ביותר לקבל משוב מהצד השני. צ'אט חי הוא הרבה יותר מפונקציה של שירות לקוחות, כך שעם מעט מאמץ והכוונה נכונה, הוא עשוי להפוך להיות עוד ערוץ מכירות שלכם
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
פופ אפ באתר
תוסף קטן באתר שמוסיף לא מעט ולוכד את הגולש בהצעת ערך נוספת (מעבר לכתבת תוכן, רישום לניוזלטר מקצועי, טופס רישום ליד ועוד). בד"כ מומלץ ונכון לבנות פופ אפ בתוך המערכת של האתר שלכם ולא מגוף חיצוני, חשוב להגדיר נכון מבחינת תזמון, מיקום, נראות והמסר ובעיקר לא מציק ומעיק לגולש.
והנכס היקר ביותר -אתר האינטרנט שלכם : עליו נרחיב במאמרים הבאים שלנו
המינון בין תוכן מקצועי למודעות PUSH
בתכנית הדיגיטל חשוב להתייחס למינון בין תוכן ל-PUSH , את המינון הזה משנים תוך כדי תנועה, בהתאם לביצועים, לסטטיסטיקות, וניתוח נתונים מהמחלקות השונות בחברה
שיתופי פעולה
שיתופי פעולה היא פעילות שיווקית אשר יכולה להניב תוצאות יפות מאוד בשיווק עסקי ולעיתים גם בתקציבים זעומים, שכן בפעולות שיווקיות מסוג זה, כל המשתתפים "מרוויחים", ניתן לבצע שת"פ עם חברות אשר מספקות שירות של משווק/מפיץ או מוצר משלים וכן עם חברות בתחום עניין שונה או עם מועדוני לקוחות רלוונטים
תהליך המכירה B2B - מה מאפיין את המכירה העסקית?
הניסיון המקצועי הנדרש מאיש המכירות במכירה עסקית הוא גבוה מאוד, הוא נדרש ללמוד ולהכיר את המוצר/שרות ברמה מעמיקה. המכירה היא מכירה מקצועית מייעצת המשלבת בתוכה שפה ומסרים מקצועיים טכניים. הצד השני רוצה לרכוש ממומחה. יש לעשות שעורי בית עוד בתחילת תהליך המכירה.
איש המכירות נדרש לעיתים לניסיון בפועל של מספר שנים ולמיומנויות מכירה גבוהות, הכוללות יכולת מו"מ גבוהה.
תהליך המכירה הוא בהכרח תהליך מושכל, ההבנה לצרכים העדכניים ולאתגרים של הלקוח חשובה מאוד. חייבים להפנים שההחלטה בצד הלקוח מבוססת שיקולים רציונליים מקצועיים, עובדות ונתונים.
רוב תהליכי המכירה למגזר העסקי ממושכים, זה לא זבנג וגמרנו, תהליך יכול להימשך חודשים ולעיתים בסגמנטים מסימים זה עשוי גם להימשך גם מעבר . תהליך המכירה מכיל מספר פגישות, אינטראקציות, שיחות זום, החלפת תכנים ומסמכים עד שהפור נופל. מרבית המכירות העסקיות הן מכירות משולבות:, תהליך טלפוני, החלפת מסרים ותכנים במיילים ופגישות פרונטליות. ישנן לא מעט שיחות ולא מעט פגישות.
הואיל ורוב התהליכים הם ממושכים ישנו צורך מובהק לייצר תהליכי קירבה ואמון בין הצדדים. למערכת היחסים בין הלקוח ובין איש המכירות יש משקל רב מכיוון שלא מדובר על עסקה חד פעמית. ההגדרה הנכונה היא של פתיחת מערכת יחסים עם הלקוח וסוג של שותפות. זו עדיין מכירה בין אנשים המשלבת מרכיבים רציונליים.
בתהליכי המכירה העסקיים מעורבים מספר מקבלי החלטות. לפיכך, איש המכירות נדרש לדעת לפנות ולדבר לכל אחד מהמעורבים בשפה שלו, תוך פיתוח והתאמת אסטרטגית המכירה המסייעת לו להשפיע על מקבלי ההחלטות השונים
תהליך המכירה האמיתי מתחיל דווקא אחרי סגירת העסקה, ליווי ותמיכה שוטפת הם חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה העסקי. את זה אסור לשכוח!
לסיכום, פעילות שיווקית בשווקי B2 B הינה רוויה בהזמנויות פיתוח, פרסום ואופטימיזציה עבור החברה שלכם וזוהי הינה פעילות המצריכה ידע מקצועיות והתמדה .
נקודה שחשוב לזכור -B2B זה אומנם BUSINESS TO NUSINESS , אבל בסוף הכל זה אנשים לאנשים
אל תשכחו את זה !
בהצלחה!
כותבת המאמר: מיטל הדר