Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

שיפור ביצועי מכירות B2B

שיווק B2B
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?

בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160 חברות B2B במגוון תחומים (להוציא מכירה לקמעונאים) מצאנו שהפרמטרים המשפיעים על תהליך קבלת ההחלטות בתהליך המכירה הן בראש ובראשונה פתרון מקצועי (45%), לאחריו איכות המוצר (25%) ורק בסוף המחיר (15%). למה ציינו זאת? כי המכירה למגזר העסקי היא ברובה מכירה מקצועית מייעצת ויש לזכור זאת.

במקביל למכירה מקצועת חשוב להבין שברוב המקרים תהליך המכירה ושל שיווק B2B הוא ארוך ומורכב, אל תנסו לקצר אותו יותר מדי – זה יפגע באיכות שלו, אתם חייבים להתאים את עצמכם לשיטה ותהליכי המכירה במגזר העסקי.

אז מהם אותם מאפייני מכירה חשובים למגזר העסקי:

1. מספר פגישות ואינטראקציות – זה לא זבנג וגמרנו

2. ישנם לא מעט פרטים לעסקה

3. בחינת העסקה באופן יסודי בצד של הלקוח (=זמן)

4. קבלת החלטות של מספר מקבלי החלטות וממד של פוליטיקה ארגונית

5. ההתקשרות היא בדר"כ לאורך זמן

6. המשקל ליחסים והחיבור האישי גבוה מאוד

7. ABM – Account Based Marketing

8. הגדרה ובניית מסע לקוח הוא בבחינת חובה

9. משאב אנושי מתאים (במחלקת המכירות)

10. מורכב משיח משולש של : 1. מקצועיות, 2. ייחודיות , 3. תועלות לאורך זמן

בשביל להצליח אתם חייבים לאמץ פעולות תומכות להצלחת התהליך:

  • הערכה ראשונית של הפוטנציאל וכדאיות ההשקעה בלקוח  
  • ביסוס אינטראקציות מקדמות בעלות ערך  
  • שיתוף גורמים פנים ארגונים נוספים בתהליך  
  • יצירת מענה לכל תרחיש שעולה בצד השני 
  • תיעוד ומידע תומך מלא במערכת ה CRM 
  • ניהול מכירות אחר (דגש גם על יעדים איכותיים) 
  • דגש על תהליכי פולו אפ לאורך זמן 
  • מקסום הדאטה הקיים

העקרונות המרכזיים לשיפור ביצועי מכירות ב B2B 

  • ביסוס תמיכה שירותית ומקצועית עבור הלקוחות  – שימו את הפתרון המקצועי במרכז ושלבו את התמיכה השירותית לפני ובעיקר אחרי הרכישה 
  • התמקדות בחווית הלקוח – הלקוח במרכז 
  • חיזוק מערכות היחסים עם הלקוחות 
  • ייחודיות ובידול בשוק 
  • חדשנות ופתרונות לצרכי הלקוחות 
  • חשיבות השיווק הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה 
  • דיוק ושיפור תהליכי המכירה 

כלים וחומרי עזר בתהליך 

  • מודיעין מקדים על הלקוח 
  • הסברים והמחשות- מאמרים, קטלוגים, סרטונים ועדויות 
  • דמו והדגמות, התנסות במוצר 
  • מצגות 
  • הצעה 
  • ממליצים 
  • גורמים מקצועיים מתוך הארגון 
  • מנהלים מתוך הארגון 


בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
דילוג לתוכן