Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

להתחיל את השנה אחרת

2024 New year goal planning idea concept, number in wooden block cubes. Gray and yellow background with copy space.
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות בפתיחת השנה העסקית.

הנה לפניכם 4 משתנים חשובים שיש לקחת בחשבון בתחילת השנה העסקית החדשה:

תכנית עבודה

האם יש לכם תכנית עבודה לשנה הקרובה? תכנית כתובה שמתייחסת למטרות והיעדים שלכם, כזו שיש לה פעולות ומשימות על ציר הזמן, מחולקת ללוחות זמנים של רבעונים וחודשים ופורטת לתחומי המכירות, שירות, שיווק?, 

האם התכנית מכסה את פיתוח המשאב האנושי והרווחה, האם מתמקדת גם בשגרות ותהליכים חדשים? האם התמקדתם בייעול העבודה והגדלת הפריון?

וכמובן האם התכנית מחזקת את התשתיות העסקיות שלכם ואת השדרה הניהולית שלכם?

במקרה שיש לכם כבר תכנית קיימת (כי הייתם מספיק חרוצים וממוקדים לשנה החדשה…) – האם נדרש לדייק אותה עוד? ברוב המקרים התשובה היא חיובית 😊

תנו דגש לחשיבות תכנית העבודה והתאימו אותה למצב והנסיבות הנוכחיות בייחוד לחודשים הראשונים של השנה. שנו גישה מתכנית/תקציב קשיח לתכנית/תקציב דינמי מותאם לנסיבות המשתנות.

קחו בחשבון שברבעון הראשון עדיין ניתן ורצוי לדייק ולשנות. לא הכל זה שחור ולבן.

להתחיל חזק

חשוב מאוד להתחיל חזק את השנה, פתיחה חזקה של השנה העסקית מעניקה דחיפה וגב חזק להמשך השנה. פתיחה חזקה עם עמידה ביעדים ואפילו מעבר מייצרת בטחון לא רק למערך המכירות אלא לכל הארגון, מייצרת אמונה ומוטיבציה פנימית בתוך הארגון, מרימה את מורל המשאב האנושי וההשפעה היא חיובית לאורך זמן.

החשיבות היא בדיוק כמו בסרט מבצע סבתא "להתחיל הכי מהיר ולאט לאט להגביר את הקצב". אם לא התחלתם הכי חזק שלכם תמצאו את עצמכם ברבעון השני ולעיתים גם בשלישי רודפים אחרי הזנב של עצמכם עם הלשון בחוץ. לסגור פערים זה לא פשוט ואף לעיתים מתסכל ומייאש. אתם לא רוצים להיות שם. הקדימו תרופה למכה. נקודה.

פתיחה חזקה היא לא רק באמירה או בסיסמא, היא חייבת לרדת באופן מעשי בהשקעה נכונה בתקציבי פרסום ושיווק, במהלכים שיווקיים חכמים, בהנעה ממוקדת למערך המכירות באמצעות תחרויות פנימיות, מבצעי יעדים, באמצעות הטבות/הנחות/מבצעים ללקוחות ( כל עוד לא פוגעים ברווחיות ומייצרים המשכיות).

ברוב המקרים שילוב של שיווק נכון וממוקד מותאם להצעה מיוחדת של המוצר/שירות, רתימת מחלקת המכירות והלקוחות מייצר את הבוסט לפתיחת שנה מיטבית.  

לבודד את הסוף שנה מתחילת השנה

אחד האתגרים העיקריים בתחילת שנה הוא לבודד את סוף השנה הקודמת מתחילת השנה הנוכחית, השחיקה הקיימת בלא מעט ארגונים מסוף שנה קודמת משפיעה על הכניסה לשנה החדשה, משפיעה גם על הביצועים. ישנה ירידת מתח מסוימת והאפשרות " לזכות" בתקופת זמן מסוימת להתכונן לשנה החדשה. זו פריבילגיה שאין לאף ארגון ובייחוד לא לאלו שאמונים על השיווק והמכירות. פה באה לידי ביטוי המסוגלות של השדרה הניהולית, לעשות קאט מהיר, לדבר ולהניע במושגים של התחלה. לייצר ריסטארט מהיר מאוד ולייצר תמונה חדשה עם מטרות ויעדים גדולים יותר. שקפו לצוותים את היעדים, המספרים והאתגרים לשנה הקרובה והדגישו את החלק הגדול שלהם.

את הבידוד הזה אנחנו עושים בעיקר באמצעות אירוע רשמי לפתיחת שנה בו חוגגים את יריית הפתיחה ומתדלקים את העובדים והארגון באנרגיה חדשה. אל תחסכו על האירוע, השקיעו כמה שצריך!

אם יש לכם תיק לקוחות, שתפו גם אותם במטרות וביעדים של השנה, אפילו הגדירו תכנית יעדים לקהל הלקוחות שלהם לתקופת הרבעון הראשון של השנה ותגמלו אותם בהתאם.

זכרו – רתימה של המנהלים שלכם, העובדים והלקוחות שלכם היא חשובה מאוד.

להגדיר את השנה בסימן של

אחד הדברים שעושה את השינוי ומייצר התחלה חדשה הוא הגדרת השנה "בסימן של".

בחרו תחום או נושא שאתם רוצים לשפר, להרים בשנה הקרובה, כזה שהתרומה שלו לתוצאה הסופית תהיה מספיק גדולה. אתם יכולים להגדיר את השנה הזו – "שנת לקוחות חדשים" , "שנת השירות", "שנת שימור"….. ועוד. שימו אותו בפוקוס מהיום הראשון של השנה ורתמו את כולם להצלחתו. בנו תכנית מסודרת ורוצו איתה חזק, בדגש על תחילת השנה.

חשוב מאוד להבין שכלל העובדים בארגון חייב להיות חלק בלתי נפרד באתגרים וביעדים השנתיים, תפקידכם כמנהלים מובילים לתת להם מעבר להרגשה ולתחושה גם את הכלים לסייע בפתיחת שנה חלומית.

תתחילו חזק,

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
דילוג לתוכן