Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

AdobeStock_487695584
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה, מצליחים להגדיל הכנסות ורצים קדימה. אבל גם לאינרציה יש תאריך תוקף ושהיא פגה אז ההתרסקות היא מהירה.

ארגונים שלא רוצים להסתמך על כוח האינרציה (וראינו זאת בחודשים לאחרונים לאורך
הנסיבות הביטחוניות), לא יכולים להצליח בלי סדר, מסגרת, תכנית.

תכנית היא דרך פעולה מתוכנת היטב המורכבת מרשימת מרכיבים הכרחיים.

בכדי לתכנן וליישם תכנית מכירות איכותית יש להגדיר ולבנות אותה על בסיס אותם מרכיבים. 

ריכזנו עבורכם בצ'ק ליסט את המרכיבים שחייבים להיות בתכנית המכירות שלכם, גם אם היא שנתית, חודשית או אפילו שבועית /יומית:

1.  יעדים – הגדירו יעדים וסוגי יעדים: יעדים כספיים, יעדים כמותיים. השתדלו להגדיר במספרים מוחלטים ולא באחוזים

2. תקציב מכירות – הגדירו את סכום התקציב וגלמו בו את ההנחות המבצעים, התגמולים

3. מוצרים/שירותים – התמקדו במוצרים חדשים ו/א קיימים

4. תחומים/סגמנטים – החליטו מה המיקוד שלכם

5. מדדים – מדדו את ביצועי אנשי המכירות שלכם ואת יחסי ההמרה שלהם

6. תקינת כ"א – גיוסים והכשרות במקרה הצורך שהתכנית היא ארוכת טווח

7. פעילות לקוחות – הגדירו ובנו מבצעים, תכנית יעדים, כל אינסנטיב שעשוי לעזור להניע את הלקוחות שלכם

8. למידה – בצעו במסגרת התכנית מקצה שיפורים ושלבו הדרכות מקצועיות, הדרכות מכירה, תחקירי הצלחות

9.  הפניות – השתמשו בכלי השיווקי המדהים שיש לכל איש מכירות בסיום השיחה, הגדירו יעדים ותגמלו עליהם. הפניות שנעשות באופן הנכון יכולות להות אחד מערוצי השיווק הטובים והחסכוניים שלכם

10. הגדלת מכירה ללקוחות קיימים – אם יש לכם תיק לקוחות נסו לעניין ולמכור ללקוחות כשכבר מכירים ורכשו מכם

11. פעולות הנעה ומוטיבציה –השתדלו לייצר אקלים וסביבה תחרותית לעוסקי במכירות, השתמשו בתחרויות, ימי מרתונים, מבצעי מחלקה, פרסים למצטיינים ועוד. תדאגו לבוא לתכנית עם שיא המרץ והאנרגיה וכך גם הצוות שלכם!

12. פעילות יזומה על הדאטה – אותם לידים מהעבר שנפסלו מכל מיני סיבות הם הזהב שלכם עכשיו, פנו אליהם באופן יזום עם תסריט שיחה ייעודי, חלקם רלוונטי!

13. ממשקי עבודה משותפים – אל תשכחו להשתמש בתמיכה של ממשקי השיווק, שירות ותפעול. התמיכה הזו היא מכרעת להצלחת המכירות

14. התייחסות לתקופות ולשוק – התאימו את התכנית שלכם לתקופות זמן בשנה, עונתיות, מתחרים, שוק וכיוב

15. בקרה – השתמשו בדוחות ביצוע למול תכנון באופן שוטף, היו עם היד על הדופק לזהות שינויים ומגמות וטפלו בהם

16. הגדרת לו"ז – הגדירו את מועד תחילת התכנית וסיומה

17. משאבים נדרשים – הקצו תקציבים, כ"א,  גיוס (בתכניות ארוכות טווח)

18. ניהול – הקצו והגדירו גורם אחד האחראי על ניהול, הובלת והנעת התכנית

19. רתימה – אולי המרכיב החשוב ביותר, ללא רתימת של כלל הצוות כל הרשום לעיל אינו

רלוונטי…

אז אל תוותרו על תכנית – התחילו ליישם ולעבוד לפי תכנית שתזניק אתכם למקומות אחרים

בהצלחה!:

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
דילוג לתוכן