Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי חשיבה, כי כל מילה קובעת!

אז מה הן הטכניקות שכל מערך שיווק צריך? איך עונים ללקוח מבקש מכם לתת לו את ההנחה גם מחר?

שני אנשי מכירות, חברי ילדות ותיקים, נפגשים אצל אחד מהם בבית. החבר נכנס למטבח כדי לקחת שתיה ורואה מולו סוס באמצע המטבח. הוא שואל, "למה יש לך סוס בבית?" משיב לו חברו, "הסוס הזה הוא התחבורה שלי לכל מקום, הוא מנקה אחרי בבית, מכין לי ארוחת בוקר צהריים וערב ומה לא!"

"וואו", מתפלא החבר, "כמה יעלה לי לקנות אותו ממך?" הבעלים שואל אותו: "כמה אתה מציע?" החבר: "אני אתן 10,000 דולר תמורתו", הבעלים חושב רגע ומסכים לתת לו את הסוס.

כשהאחרון מגיע הביתה סוסו החדש מתחיל לאכול לו את הווילונות, לעשות את צרכיו על הרצפה ולהרוס את כל בית. האיש רץ לחברו ואומר, "הסוס שלך הרס לי את כל הבית!" והחבר אומר לו מיד: "איזה מין איש מכירות אתה? עם התייחסות כזאת בחיים לא תצליח למכור אותו … "

אמנם מדובר רק בבדיחה, אבל בעולם המכירות והשיווק כל מילה, תנועה, תזוזה של הגוף או מסר – עשויות להפיל או להרים עסקה. המשמעות היא ברורה: כל ארגון חייב להחיל שליטה מוחלטת על מסריו בכלל ערוצי התקשורת בהם הוא פועל. החל מבאנר פרסומי, דרך המסרונים שהוא משגר ללקוחותיו ועד שימוש נכון בתסריטי השיחה הטלפוניים או הפרונטליים של נציגי המכירות.

אם יש מישהו שלא מכיר את המונח NLP – זה הזמן להתוודות. התרגום המופשט שלו אולי לא אומר הרבה (Neuro-linguistic programming – תכנות נוירולוגי לשוני), אבל בפועל יש לו השפעה ענקית על מערך השיווק והקד"מ שלכם. מדובר בטכניקה עוצמתית במיוחד שביכולתה לשלוט במסרים השיווקיים שכל ארגון מייצר מול לקוחותיו ולתכנת את התבניות והשקפות העולם דרכן הם תופשים את המציאות.

רוצים דוגמה? בבקשה. דמיינו שאתם נמצאים בחנות בגדים ומתלבטים בין שתי חולצות – אדומה וכחולה. בראש שלכם, אתם חייבים לבחור אחת מהן ופונים למנהלת החנות שתעזור בקבלת ההחלטה. תשובה בסגנון: "האדומה נראית נהדר עלייך, הייתי בוחרת אותה" – תהיה תשובה פחות מיומנת. ואולם, תשובה בסגנון: "וואו! שתיהן מתאימות לך בדיוק. אני כבר מתאימה לך מכנס שיתאים לשני הצבעים ואת מסודרת לעונה הקרובה" – כבר משחררת לכם כמה תבניות במוח.

כל מילה קובעת – זה אומר שלכל רכיב במערך השיווק יש משקל

משמעות של מילים ומסרים

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי חשיבה. צריך פשוט להבין שיש תחליף כמעט לכל מילה או ביטוי שגור, שעשוי להעיד על כוונה שלילית או לא מובנת עד הסוף לצד השני. לקוח מבקש מכם לתת לו את ההנחה גם מחר? אל תגידו "אני אנסה" או "אשתדל". אמרו: "אני אעשה כמיטב יכולתי". לקוחה מבקשת תיק בצבע שלא במלאי? אל תגידו "נגמר" או "אין כרגע". אמרו: "נשאר בצבע X ויגיע שוב בקרוב".

לכל מילה יש השפעה, גם אם מדובר בעסקה מקוונת. לכן, חשוב מאוד למקד את הצגת המסרים בכל נקודת המגע עם הלקוח. אם יש בבעלותכם אתר מסחר אלקטרוני, הקפידו להשתמש במילים מניעות בשלב הקופה, כגון: "האם תרצו להוסיף גם את האוזניות ולחסוך בעלות משלוח נוסף?" או: "כדאי לך להצטרף עכשיו לרשימת התפוצה שלנו כדי ליהנות מהנחה של 50 שקלים בקניה הבאה".\

שימוש נבון בטכניקות סמויות יקדם אתכם לעבר עסקת המכירה. קיימות לא מעט טכניקות שכאלה, אבל הנה 5 שכדאי לכם לממש כבר עכשיו.

קשירה כפולה – לעזור לצד השני לבחור אחת מכמה אפשרויות בחירה (שכמובן מתאימות לנו): "אתה מעונין להזמין את הספה השחורה או האדומה"?; "האם תוכל לתת לי את כל הפרטים על מנת שנזין יחד את ההזמנה

הנחה מקדמית – העברת מסר נסתר כחלק מהשאלה: "קיבלת את הצעת המחיר המשתלמת ששלחתי לך?; "רוצה לשמוע את הפתרון המעולה שיש לי לבעיה שלך?"

הצמדת ערכים מוסווים – שימוש בנימוקים רציונליים לוגיים על שישמשו עבור הצד השני: "המוצר האורגני הזה הוא בריא והוא עכשיו בהנחה"; "התואר החשוב והייחודי הזה מורכב משנתיים התמחות".

הטמעת פקודות – מתן פקודה מפורשת לתת מודע: "אולי תחליט לרכוש את הדגם הבסיסי, או שתבחר לרכוש את הדגם המשופר, בכל אופן אני ממליץ באופן אישית לרכוש כיום כדי שתהנה מהמבצע הייחודי"

שימוש בדמיון – שימוש בביטויים שיעורר את הלקוח להתנתק מעולם המציאות: "תדמיין לעצמך שאתה יכול לחיות חיים הרבה יותר נוחים עם פחות כאבים".

רוצה לדעת עוד? לחצ/י כאן!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
דילוג לתוכן