Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

flowcharts
 

כותב המאמר: מיטל הדר

הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר ולדייק את התהליכים באופן המיטבי ממגוון סיבות. גיבשנו עבורכם את הדגשים החשובים ביותר לתהליכים מקצועיים יותר בארגון כחלק מבניית תשתיות במקום אחד!

ראשית חשוב להפנים כי הדינמיקה העסקית שלכם מחייבת לעדכן מגוון של תהליכים:

  • תהליכים מול לקוחות : קיימים/חדשים/ פוטנציאליים/הפסד
  • תהליכים פנים ארגוניים בין המחלקות
  • תהליכים פנים ארגוניים בתוך המחלקות
  • תהליכים מול ספקים/משווקים

התהליכים הללו רלוונטים בכלל התחומים העסקיים: מכירות, שיווק, פיתוח עסקי, שירות, משאב אנושי, לוגיסטיקה ותפעול, כספים והנה"ח, מערוכת מידע ורכש.

 אנחנו יודעים לקבוע באופן ברור כי עדכון ועבודה בתהליכי עבודה נכונים משפיעים ישירות על התוצאות העסקיות בכל התחומים, שיפור משמועתי במסע וחוויית הלקוח, שיפור ושביעות רצון עובדים, שימור עובדים, שיפור תקשורת פנים ארוגני ועוד

אז מהו התהליך הנכון ?

אחד הכלים החשובים בתהליך ולשיפור ביצועים תוך כדי תנועה הוא שימוש בתרשימי הזרימה ויש לו תפקיד חשוב: מיפוי והגדרת האתגרים, הכשלים, הנתקים לתהליכים חדשים נדרשים,. קרי – לאפיין אותם כולל הגדרה לתהליכים הנדרשים ותהליך קדם תהליך קדם לאפיון מערכות כגון: CRM ,BI ,ERP ,טלפוניה, מערכות פנימיות

מה צריך לכלול תרשים הזרימה? 

  • תיאור התניות/טריגרים/מצבים 
  • תיאור תוצאות /מצב/סטאטוס 
  • דיוק תהליכים 
  • בניית SLA 
  • תיאור +הפנייה למסרים (במידת הצורך) 
  • רשימת צ'קליסט (במידת הצורך) 
  • תיאור התוצאות והמצבים : סיום תהליך/הצלחות/הפסדים/מעבר למחלקה X 
  • מעבר לתהליך מתחיל אחר נדרש כגון : מסע לקוח מסוג X 

להלן דוגמה לתרשים זרימה 

לחצו על הקישור כאן

השלבים בבניית תרשים זרימה מבוססים על משולש הזהב: בתוך המחלקות, בין המחלקות, מול גורם חיצוני (ספק/משווק/לקוח) 

  • מינוי פרויקטור אובייקטיבי המעורה בתהליכים חוצי ארגון ובפרט את תחומי הליבה  
  • מיפוי הכשלים /החוסרים/ הנתקים /הנפילות /אי סדר לאורך כל המשפך 
  • מיפוי הצרכים החדשים 
  • הגדרת התהליכים הרצויים 
  • בניית תרשימי זרימה מלאים בכל מחלקה 
  • בניית תרשים זרימה בין כלל המחלקות 
  • בניית תרשים זרימה לתהליך חיצוני מול לקוחות/ספקים/משווקים 
  • הגדרת ובניית SLA  בכל תרשים זרימה 
  • דיוק המסרים/התוכן/התקשורת המפנה מכל תרשים זרימה 
  • הגדרת האוטומאציות הנדרשות  
  • הגדרת האינטגרציות הנדרשות 
  • הגדרת אפיון מערכות מלא בהתאם לכלל הסעיפים הקודמים (ראו מאמר סופר רלוונטי עבורכם בנושא אצלנו באתר) 
  • בחינת האפיון עם המערכת הקיימת/איתור מערכת העונה על הדרישות 
  • יישום מול כלל משאב אנושי  
  • הדרכות מרוכזות פרונטליות, בנק סרטוני הדרכה, סימולציות, הדרכות פרטניות, אחד על אחד, משובים ודיוקים לפעולות ותהליכים  
  • תיקון תהליכים (במידת הצורך) 
  • המשך יישום וביצוע מול מערכת רלוונטית +הדרכה למשאב אנושי  

בדיקת תיקון המערכת בסביבת עבודה מבוקרת- טסטים, סימולציות ותרחישים

זכרו!!

הבסיס לבניית תהליכים מיטביים מתחיל בתרשים מקצועי ומקיף!

מה שלא נכנס בתרשים זרימה לא מבוקר ולא מנוהל

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים…
דילוג לתוכן