Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

יום שישי במכירות ובשירות

שישי במכירות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אם עד לפני כמה שנים יום שישי החופשי נתפס כטאבו ברוב המוחלט של מערכי המכירות בחברות וארגונים מובילים כחלק עקרי מהאג'נדה של איזון בין חיי העבודה לחיי המשפחה, בחודשים האחרונים יש יותר ויותר חברות שמבינות שהן מפספסות (איזון זה דבר הכרחי בכל ארגון עסקי מאז ומתמיד, יחד עם זאת ניתן לשלב זאת גם במהלך שבוע העבודה, בימי שישי לסירוגין ועם עוד לא מעט רעיונות…)

בתחרות הגוברת והדינמית כיום (בתוך השוק בין מתחרים, למול קניה און ליין ועוד) חברות לא יכולות להישאר מאחור, בייחוד שהן במרדף תמידי בחיפוש אחר ערכים מוספים.
יום שישי או יותר נכון חצי יום שישי הוא ערך מוסף ומהווה יחידת תפוקה לכל דבר.

זה אנחנו שבתפיסתנו בשנים האחרונות התרגלנו לחשוב ולסמן אותו כיום החופשי של הלקוח. המציאות אומרת אחרת. על כל 10 אנשים שאינם פנויים לדבר או להיפגש בימי שישי ישנם יותר מ 5 שכן מוכנים – זו פשוט עבודה.

שימו את פרדיגמה מאחור ותמכרו יותר

צריך אחת ולתמיד לשים את הפרדיגמה הזו מאחורינו, לנפץ אותה שביום זה אי אפשר לדבר ולא למכור ללקוחות – תבדקו בענף הרכב ותיווכחו בכמות האינטראקציות והסגירות לקראת סופ"ש ובימי שישי (בנטרול ימי מבצעים).

יש לא מעט לקוחות פוטנציאלים שדווקא כן מעוניינים להתפנות להחלטות רכישה בימי שישי, יש להם את הזמן לקבל מידע, לשמוע ולעיתים אף לבצע רכישה. זה הקהל שאינו יכול להתפנות במהלך השבוע בעיקר בגלל חוסר זמן.

תנו ללקוח הפוטנציאלי שלכם אפשרות לבחור – כאשר אתם מעניקים לו את האפשרות למועד התקשרות או פגישה הכוללים גם את ימי שישי אתם מספקים לו גמישות, אתם פתוחים יותר ואתם נתפסים אצלו אחרת.

תנו ללקוח אפשרות ליצור פניה יזומה, שיחה נכנס (אלו הפניות הממירות ביותר), חלק מהשיחות גם אם לא נסגרות בשיחה /מפגש הראשוני ביום זה הם עדיין לא פחות רלוונטיות מכאלו שמתבצעות במהלך השבוע בו הלקוח הפוטנציאלי על פי רוב עסוק, דעתו מוסחת ויש לו לא מעט על הראש.

לא עבד לכם בעבר?

מן הסתם בשלב זה, חלקכם יעיד שבוצע ניסיון כזה בעבר אך לא צלח ("לא הצלחנו למכור ביום שישי", "נכשל במבחן תועלת מול עלות"…) .

הניסיון מלמד את כולנו שדברים שלא צלחו בעבר נבעו לעיתים בגלל אופי הנגיעה בהם, הזמן והמקום. בתור מנהלים, תתעלו על עצמכם, צאו מאזור הנוחות ונסו לפתוח דף חלק, שימו את כל הסיבות והתירוצים למה לא (" ניסינו בעבר וזה לא עבד", " לא יהיה שיתוף פעולה מצד העובדים", "העובדים לא יכולים יש להם התחייבויות אישיות" ועוד מגוון סיבות ותירוצים למה דווקא לא), אל תוותרו סתם על יום שישי כי זה מה שהתרגלתם או מכרו לכם.

ההתייחסות אמורה להיות ממקום של הזדמנות חדשה. תמכרו לצוות המכירות שלכם את התמונה הגדולה, דברו איתם במונחים ובשפה שלהם- של עלות תועלת.

דוגמא מצוינת לחיוניות של ימי שישי היא בחברות העובדות במודל של פרפורמנס בקמפיינים שיווקיים בדיגיטל ובאמצעי התקשורת השונים, בעלויות גבוהות ועם כמויות גדולות של לידים ופניות.

בחברות אלו ויסות וטיפול בפועל בלידים נכנסים גם ביום שישי עשוי להקל על התופעה המוכרת של מבול הלידים ביום ראשון בוקר והחזרה המאוחרת (לעיתים אף בימים שני ושלישי) לכלל הלידים שנערמו מסוף יום חמישי לתוך הסופ"ש.

תנפצו תחילה את הפרדיגמות אצלכם ואז תתקדמו, תייצרו הצלחות קטנות ותמנפו אותם, תנו במה בתחילת השבוע ליום שישי, תעודדו את הרעב בקרב אנשי ונציגי המכירות כן להופיע ביום הזה במלוא מובן המילה.

מה עושים

אבל, לפני שנרתום את צוות המכירות חשוב להתייחס ולרתום את קהל הלקוחות הפוטנציאלי – תשווקו, תפרסמו, תייחצנו את יום שישי, תניעו את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם להתעניין בכם גם ביום זה, תייצרו סוג של חוויה דווקא ביום הזה ששונה משאר הימים: תעניקו אחוז הנחה נוסף , הטבה כלשהיא או כל רעיון אחר שעשוי להניע את הלקוח הפוטנציאלי.

לאחר שפניתם לקהל הפוטנציאלי וחשפתם אותו לעוד יום בשבוע, עכשיו האתגר לרתום את צוותי המכירות שלכם. כנסו אותם, הסבירו להם את החשיבות של יום שישי עבור הארגון, עשו זאת באופן מושכל, חכם והדרגתי– בסופו של דבר תכוונו לתפוסה של 50% כ"א ביום זה, במקרים חריגים בהם שהתפוקות גבוהות מאוד כוונו גם ל 75%. תעודדו אותם מהמקום המתגמל:

העניקו בונוס למי שעובד ביום שישי, תגמלו גבוה יותר דווקא ביום שישי – תגמלו על כל סגירה שמתבצעת ביום זה פי 2 עד 3 יותר מגובה התגמול ביום אחר. בנוסף, על כל אינטראקציה שהחלה ביום זה (שיחה או פגישה) ונסגרה בכל יום אחר במהלך השבוע תגמלו פי 1.5-2 יותר ממה שאתם מתגמלים בשוטף – תתפלאו לדעת שכל הסיפורים, מחקרים והשיח סביב הנעת אנשי מכירות, הכל קם ונופל בסופו של דבר על תגמול כספי.

וודאו שלצוות המכירות יש (חומר גלם) עבודה, עוד בתחילת השבוע ויום לפני. צוות המכירות חייב לדעת שיש לו תכנית עבודה מתוכנת ומסודרת – למי להתקשר, כמה להתקשר, כמה לתאם, כמה לסגור…. במוקד הטלפוני, בצעו שיחות ראשוניות, שיחות המשך, פנו ללידים פוטנציאלים שנפסלו על חסר מענה ותנסו דווקא לפנות אליהם ביום זה – תהיו בוודאי מופתעים שפתאום בצד השני עונים לכם וגם רוצים לרכוש…. זה פשוט, רק צריך ל נ ס ו ת .

במערך השטח, תכננו לבקר לקוחות חדשים פוטנציאלים, קבעו פגישות עם לקוחות חדשים, בקרו לקוחות קיימים ותנסו להתחיל לרקום מערכות יחסים עימם דווקא באותו יום שישי.

בתכנון יש לקחת בחשבון שיום שישי מתנהל שונה מימים אחרים, בחצי יום ניתן לעיתים להספיק לא פחות מיום שלם, תכננו מראש את תכנית העבודה, חלוקת העבודה, משאבים, היו ממוקדים, עבדו בקצב גבוה יותר.

ועוד דבר – ברוב תכניות העבודה ותכניות המכירות השנתיות לא לוקחים את ימי שישי בתקציב יעדי המכירות והוא לא נרשם כיום מכירה.
התייחסו ליום הזה כאל בונוס אבל בונוס שמן. היעדים השבועיים והחודשיים אינם כוללים את ימי שישי ואל תשנו זאת, המאמץ של יום שישי הוא תוספת לא מחושבת מראש שלא פעם מצילה את היעד החודשי.

 
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מספרים מדברים….

הניסיון שלנו בקרב קהל לקוחותינו בשנתיים האחרונות מצביע על גידול שנתי של 5% בתפוקה בחצי יום עבודה נוסף בתפוסת כ"א של 50%. נתון יפה מאוד.

אי אפשר לדבר מכירות מבלי לדבר על שרות – אם דיברנו על החשיבות של הזדמנויות מכירה בשישה ימים בשבוע אז השירות הוא אינו עוד הזדמנות.

בעידן הנוכחי, העידן הדיגיטלי אנשים עדיין רוצים לדבר עם אנשים (הרי אנשים עושים עסקים עם אנשים), ולמרות הדיגיטציה ושלל האינטראקציות יש לא מעט צרכנים שמעוניינים בתשובה כאן ועכשיו, אותו בוט או צ'אט אינו ממלא את הפונקציה הזו.

בעידן בו התחרות רק מתעצמת ארגונים חייבים להיות שם ולתת את הערך המוסף-השירות האנושי הזמין, שירות הוא בבחינת חובה 6 ימים בשבוע לא פחות.

ויש עוד גישה 

ויש עוד גישה, אם אתם לא מאמינים שאתם צריכים/חייבים לספק את שרות המכירה גם ביום שישי ,אנחנו עדיין ממליצים שכן תנצלו את היום זה לצמוח – נצלו את יום השישי לאותם סדנאות, הדרכות מקצועיות, משובים שתופסים לא מעט זמן במהלך השבוע.
ערכו אותם בימי שישי מעת לעת – האווירה היא נעימה, פחות מאיימת והרבה יותר פתוחה.

ואתם מנהלים יקרים, תנו דוגמא אישית והצטרפו מדי יום שישי לא רק כאות הזדהות אלא כהזדמנות לחוות את צוות המכירות שלכם והלקוחות שלכם, דבר שכמעט ואינו מתאפשר במהלך השבוע הגועש שלכם
מערך מכירות ושירות שלא עובד בימי שישי, לא מנצל את מלוא הפוטנציאל שלו וחבל.

אל תוותרו סתם על יום שישי כי זה מה שהתרגלתם או מכרו לכם, תנסו, מקסימום זה יצליח לכם!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן