הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות המציעים טווח רחב של פתרונות. לא תמיד פשוט כל כך למצוא את הפתרון שיספק את המענה שהארגון שלך זקוק לו. המענה הראשוני היא למערך המכירות שלכם להטמיע תהליכים חדשים ובקלות. לכן, אפיון מערכת CRM באופן מקצועי הוא חיוני להצלחת התהליך.
כיצד נבחר במערכת הנכונה ומה חשוב לדעת אודות אפיון תהליכים במערכות? כאן נספק תשובות לכלל השאלות הללו ונסייע לך לקבל החלטה מושכלת.
אפיון מערכת CRM מתחיל בזיהוי הצרכים שלך
לפני שנרוץ לחפש אחר המערכת המתקדמת ביותר ועם הפתרונות החדשניים ביותר, חשוב לבצע בירור צרכים מעמיק מקיף על כלל צורכי הארגון בתחומים שונים : מכירות, שיווק, שירות ועוד. מערכת תתחיל בבניית מסמך אפיון מערכת CRM בו נציין את כל הצרכים שלנו ואת הציפיות מהמערכת. אנשי מקצוע המתמחים בייעוץ מערכות CRM יוכלו לסייע לך להרחיב את הפריזמה ולזהות צרכים שכלל לא עלו על דעתך. ככל שנביט על צרכי הארגון שלנו בתמונה רחבה יותר, כך נוכל למצוא פתרון תוכנה שיהיה מדויק יותר ושיקיף צרכים נרחבים יותר. מדובר ברוב המקרים בפתרון הגובה עלויות גבוהות ולכן, חשוב שנקדיש מחשבה מעמיקה ונמצא פתרון שישרת אותנו לאורך זמן.
שאלות בסיס באפיון מערכת CRM
כדי לסייע לך בצעדים הראשונים, המומחים שלך ב-Marketing Solutions ריכזו כמה שאלות שחייבות לעלות בעת בניית מסמך אפיון מערכת CRM:
- מהם החוסרים הקיימים עם המערכת הקיימת
- מהם התהליכים היעילים ביותר בעסק שלנו ומה אנו רוצים לשפר באמצעות מערכת CRM?
- אילו תהליך תפעולי ותהליכי עבודה חסרים לנו ועלינו להוסיף?
- מי בחברה שלנו עומד להשתמש במערכת? כמה משתמשים אנו צריכים?
- איזו תוכנה אחרת אנו רוצים לשלב עם מערכת ה-CRM?
- מה התקציב שלנו?
אלו שאלות שכל מאפיין מערכות מידע שמכבד את עצמו יתחיל עמו את תהליך קבלת ההחלטות שלו. כשיהיה לנו מענה מדויק לשאלות הללו, נוכל לצמצם את האפשרויות באופן משמעותי.
היבטים משמעותיים באפיון מערכת CRM
לאחר שזיהינו את הצרכים שלנו בצורה מדויקת, כל שנותר לנו לעשות הוא רק לבחור במערכת שעונה לצרכינו בצורה הכי טובה. נשמע פשוט, לא? המציאות, לרוב, מורכבת בהרבה. כדי לנווט ביעילות בתוך הסבך הזה, אלו כמה תחומים ממוקדים שכדאי לבחון בעת אפיון תהליכים במערכות בכלל ובאפיון מערכת CRM בפרט.
פריסת ענן לעומת פריסה מקומית
אחד ההיבטים שיהיה עלינו לבחון הוא האם לבחור בפתרון ענן או בפתרון תוכנה על ממשק פיזי. לשני הפתרונות הללו מספר יתרונות וחסרונות:
עם פתרון ענן, אין כל צורך בשרת מקומי. פשוט נכנסים למערכת מכירות מוכנה דרך הדפדפן ומתחילים להשתמש. כל הנתונים ממתינים לך על שרת הספק שלך.
עם זאת, השימוש במערכת מכירות בשיטה זו דורש חיבור מתמיד לאינטרנט. תקלת תקשורת תשבית לחלוטין את השימוש שלך ב-CRM.
פתרון מקומי, לעומת זאת, תספק לך בעלות מלאה על התוכנה שלך, ללא דמי מנוי קבועים או תלות בשרת הספק. התוכנה מותקנת באופן פיזי על המכשירים שלך. הברכה הזו מביאה עמה גם לא מעט אתגרים. עם החירות הזו מגיעה אחריות – יהיה עליך להחזיק צוות IT פנימי שיתחזק את המערכת ויעדכן אותה באופן תכוף. לצעד זה עשויות להיות עלויות נלוות משמעותיות.
גמישות גבוהה
כל מאפיין מערכות מידע יאמר לך שזיהוי הצרכים של הארגון מהמערכת הוא מהלך תלוי זמן. במילים אחרות, הצרכים שנזהה היום במערכת, לא בהכרח יהיו רלוונטיים בעוד כמה שנים. לכן, חשוב שנצפה מראש צרכים שעשויים לעלות בעתיד ונרכוש מערכת מכירות וניהול לקוחות שתהיה גמישה ושניתן להרחיב ולפתח יחד עם הפעילות העסקית שלך.
יכולת אינטגרציה גבוהה עם מגוון יישומים
אם יש משהו שאנו מזהים שוב ושוב בעת מתן ייעוץ מערכות CRM הוא שהשילוב של המערכת עם יישומים , מערכות וכלים נוספים הוא אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר. מערכת מכירות טובה עומדת בלב הפעילות שלך וכדי למצות ממנה את המיטב, חשוב שנוודא שיהיה ניתן לשלב אותה עם פתרונות תוכנה נוספים שנמצאים בשימוש דחוף. מאפיין מערכות מידע מקצועי יוכל לסייע לך למצוא מערכת שתסנכרן נתונים באופן טבעי עם מערכות הנהלת חשבונות, ניהול שכר, ERP או עם ממשק האיקומרס שלך. האינטגרציות הנכונות יוכלו לייעל משמעותית את העבודה שלך ולחסוך זמן יקר.
לבחור במערכת מכירות ייעודית לענף הרלוונטי
לעתים קרובות, ענפי תעשייה שונים עשויים להיות בעלי דרישות ספציפיות מאוד. לכן, חשוב לחפש אחר ספק CRM שמכיר היטב את הצרכים של התעשייה שלך. ייעוץ מערכות CRM על ידי מאפיין מערכות מידע מקצועי יאפשר לך להגיע אל הספקים הרלוונטיים ביותר וליהנות מכל הפתרונות שידחפו את הארגון שלך קדימה. תחום התעשייה, היקף הפעילות וגודל הצוות שלך הם היבטים שחשוב מאוד לקחת בחשבון. הצוות המקצועי של המערכת עצמה יוכל ללוות אותך בנבכי ההיבטים הטכניים של המערכת, אך רק גוף שמכיר מקרוב את תהליכי המכירה והשיווק בארגונים יוכל לתת לכם את המענה האופטימלי לדרישות שלכם.
אפיון מערכת CRM חייב לכלול חוויית משתמש גבוהה
אנו עשויים לבחור במערכת מכירות מתקדמת ועשירה בתכונות חדשניות וייחודיות. לאחר שנטמיע אותה בארגון שלנו, תמתין לנו הפתעה לא נעימה – רוב הצוות שלך פשוט אינו מצליח להבין כיצד לעשות בה שימוש. כן, בהחלט יש דבר כזה מערכת מכירות חכמה מדי. לכן, חלק בלתי נפרד מאפיון מערכות מידע חייב לכלול את חוויית המשתמש.
מערכת ידידותית ונוחה ללמידה תאפשר לכם ליישם תהליכים חדשים במהירות וביעילות ולגייס את העובדים שלכם לעשות שימוש בפתרון התוכנה החדש.
אנו ב-Marketing Solutions מעניקים שירותי יעוץ מערכות CRM במשך שנים לטווח רחב של ארגונים. הידע המקצועי הנרחב שרכשנו באפיון מערכת CRM יאפשר לכם למצות את המיטב מהפתרון הזה ולהגיע להישגים חדשים בענף שלכם. לפרטים נוספים אודות השירות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כעת באתר.