Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

ממשאב אנושי להון אנושי

Business meeting photo
 

כותב המאמר: מיטל הדר

הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…." זה מה שציין בפנינו מנכ"ל חברה בתחום הפיננסי לפני מספר ימים.

ברוב המקרים דוגמא זו היא תחושה ולא יותר מזה ובחלק מהמקרים ה"סבירה" יכולה וחייבת להפוך ל"גבוהה מאוד".

בשנה האחרונה אנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים הלוקחים כמובן מאליו את הקשור למשאב האנושי שלהם ולא עוצרים לבצע חשיבה ארוכת טווח, לא עוצרים ומפנימים שהמשאב האנושי הוא תשתית חשובה והכרחית בדרך להצלחות.

מעבר לשימור כ"א ( הרי רובנו לא מחכה ומקווה ליום שעובד טוב יעזוב), יש לטפח בשוטף ולהשקיע, לא מעט משאבים מתוכננים.

זה פשוט, המטרה היא להפוך את המשאב האנושי שלנו להון האנושי שלנו . אז עצרו וחשבו היכן גם אתם יכולים לשפר ולהעצים את המשאב האנושי :

  • הגדרת תפקידים – הגדירו את התפקיד של כל עובד באופן ברור, בצעו תאום ציפיות , הגדרו את שגרות העבודה, תחומי האחריות, הדיווחים, ממשקי עבודה
  • תהליכי גיוס, קליטה והכשרה – העניקו למועמדים שנקלטו בחברה את ההרגשה הטובה ביותר, אין כמו רושם ראשוני. הכינו תיק קליטה והדרכה בשילוב לו"ז מובנה, לוו אותם ותנו להם להרגיש מהיום הראשון כחלק בלתי נפרד מהארגון כאילו נמצאים בארגון כבר חודשים ואף יותר
  • פיתוח עובדים – סייעו להם לפתח את יכולתם ולהתפתח וזאת באמצעות העשרה, סדנאות והדרכות מקצועיות ואישיות. העניקו להם כלים של ניהול זמן ומשימות, תעדופים, שימוש ביישומי אופיס, מיומנויות רכות ועוד
  • פיתוח מסלול הקריירה – יצרו אופק לכל עובד, עודדו פיתוח תכניות פנים, עתודה ניהולית, טאלנטים ("סרגל התפתחות עובד"). הגדירו ושקפו מסלולי פיתוח וקידום והעדיפו תמיד בתפקידים חדשים לבחון קודם את העובדים בתוך הארגון. העניקו להם את ההזדמנות שמגיעה להם
  • ניהול היחסים עם העובדים – בנו יחסים המושתתים על פתיחות, חיובית. שקפו ההצלחות וטפחו קשרי עבודה בתוך הצוותים בין העובדים
  • סביבת עבודה – צרו להם סביבת עבודה פיזית נעימה ומהנה, תנו להם להרגיש נוח במרחב הפיזי ( מיקום, עזרים, נראות…)
  • רווחה – פעלו לאיזון בין העבודה לחיים אישיים של העובדים, ייצרו ארועים ומפגשים חברתיים פנים ארגונים
  • יוזמות ורעיונות חדשים – עודדו את העובדים ליזום ולייצר רעיונות חדשים, העניקו להם את הכלים, הזמן והמרחב לעשות זאת
  • חגיגות – ציינו וחגגו לעובדים ימי הולדת וחגים, ארועים חשובים ( שנה בחברה, הצלחות), אמצו את קבלת השבת בימי חמישי ואת השבוע החדש שנפתח ביום ראשון.
  • הוקרה והערכה – הוקירו והעריכו מעת לעת (ברמה חודשית לפחות) את העובדים על מאמצים, הצלחות ותוצאות. השתדלו לעשות זאת בפומבי וקשרו זאת לתגמול ערכי או חומרי (פרס, גביע מצטיין…..)
  • מדיניות דלת פתוחה – העניקו להם את הגמישות והיכולת להתייעץ עמכם בכל דבר ועניין, לשתף ולא לחשוש
  • שברו שגרה -קיימו HAPPY HOUR קבועים, תכננו ימי כיף או ימי עיון, תנסו דברים אחרים
  • האצלת סמכויות – העניקו להם את האפשרות להוביל פרויקטים או להיות חלק מוביל משמעותית למרות שאינם מנהלים בפועל. זה עוד אחד מהאמצעים לתת להם לעשות מעבר, להוציא מהשגרה ולצעוק – "אנחנו סומכים עליכם".
  • יצירת מוטיבציה והנעה – התמקדו בחיבור הבינאישי האמיתי בינכם ובין העובדים שלכם, השקיעו בהם ברמה האישית , הכירו אותם יותר לעומק והיו שם עבורם במלוא מובן המילה ולא רק כסיסמא

אתם המנהלים תגרמו לזה לקרות – תיזמו!, פגישות אישיות אחת לתקופה – ולא אחת לשנה, בצעו סקרי שיפור שביעות רצון פנים ארגונים, תנו להם גם להשמיע ולא רק לשמוע הן בשיחות האישיות והן בפורומים מקצועיים משותפים, רתמו אותם לחזון ולמטרות – תנו להם אחריות, וייצרו להם מחויבות.

זכרו, עובד המגיע כל בוקר עם חיוך הוא טוב ויעיל פי כמה מעובד שמגיע ומחכה רק לדבר אחד – שהיום שלו יסתיים, ההתעניינות שלכם חייבת להגיע ממקום אמיתי ולא כאילוץ, אלא כחלק מתרבות ארגונית מכילה.

בהצלחה!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים…
דילוג לתוכן