Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

חווית שירות – מערכת היחסים בין העסק ללקוח

222
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי לא מכיר את האמירה הזו? כמעט כל אחד ואחת.

שירות הוא אחד מהתהליכים העסקיים החשובים ביותר בכל חברה וארגון ועדיין רוב המנהלים די מזלזלים בו, לא נותנים לו את המקום ותשומת הלב הראויה. הוא האח החורג של המכירות. תמיד היה שם.

לתת שירות זו כבר לא אמירה, זה הרבה מעבר לכך. רוב החברות והארגונים העסקיים פשוט רושמים וי ומנסים לעשות את המינימום הנדרש מהם – בעיקר במסגרת התהליכים והתקציבים. מדברים בסיסמאות של "שירות זה הדבר החשוב ביותר" אך שזה מגיע לשורת הביצוע הפער הוא עצום. הם אינם מגדירים תהליכים ונהלי שירות בתוך הארגון, מושגים כגון שפה שירותית, SLA, אסקלציות ועוד הם בבחינת המלצה. הם מתייחסים לפתרונות השירותיים באופן הבסיסי ביותר, ולא בהכרח באופן הנכון ללקוח ולארגון.

אל תוך המציאות הזו יש צורך לקחת בחשבון ש:

1. הלקוחות הופכים ליותר ויותר מאתגרים וכמובן יותר תובעניים
2. מחיר זה לא חזות הכל. חווית לקוח ושירות היא חלק בלתי נפרד מהמוצר/שירות הנרכש. מעטים החברות והארגונים הנשענים על בסיס המחיר בלבד ושורדים לאורך זמן. בשוק של מחיר הבידול מאבד מהערך והאפקטיביות שלו.
3. שירות מיטבי מהווה את הבסיס לכל תהליך מכירה ממצה ואף לפעמים מחליף אותו

אסטרטגיה מבוססת שירות

כך, חברות וארגונים צריכים להגדיר להם למטרה לשים את חווית הלקוח במרכז, לשנות גישה ולאמץ אסטרטגיה שירותית לצד האסטרטגיה המכירתית והשיווקית – להגדיר אסטרטגיה שירותית ולפרוט אותה לטקטיקה.
לב האסטרטגיה השירותית ממקדת את הלקוח במרכז ומשרתת 3 מטרות עיקריות:
1. שימור לקוחות לאורך זמן
2. הגדלות ותוספות מכירה
3. תפיסת הלקוח כשגריר הארגון כלפי חוץ ( הפניות, שיח, מוניטין, המלצות ועוד)

יש צורך להשקיע בכך בלא מעט משאבים – כסף, זמן, משאב אנושי ובעיקר סטייט אוף מיינד. השקיעו מחשבה, משאבים, תקציבים והרבה הרבה סבלנות.

שירות הוא הסתכלות כאן ועכשיו ובעיקר הסתכלות ארוכת טווח, מה שרוב הארגונים לא כל כך אוהבים או מסוגלים לאמץ. שירות מיטבי נבנה לאורך זמן ויש צורך לתחזק אותו, אסור להוריד רגל מהגז.
אחד הדברים החשובים ביותר באסטרטגיה היא המעבר משירות מגיב לשירות יוזם. נדרש פה שינוי מחשבתי, אומץ ויציאה מקיבעון. אקטיביות אחרת, להפוך את הלקוח לפאסיבי.
הפכו את כל אנשי הארגון לאנשי שירות, הטמיעו תפיסה שירותית גורפת בה כל עובד המייצר אינטראקציה עם הלקוח בנקודה או דרך כלשהיא הוא סוכן שירות. הטמיעו בקרב כלל העובדים את החשיבות של יסודות השירות: אדיבות, הענות מהירה (זמן תגובה), מהימנות, אמפטיה, מקצועיות, זמינות, תקשורת פתוחה ושקיפות .

דרכים לשפר את שירות הלקוחות בארגון שלכם

הרימו את הסטנדרט שלכם בתחום השירות, עשו הרבה מעבר למה שאתם עושים היום, לימדו מחברות מתחרות בשוק המתגאות ברמת השירות שלהם, הסתכלו במדינות שכנות, תשאפו לייצר חוויה בלתי נשכחת עבור הלקוח.
שירות מיטבי נבנה מחווית לקוח לאורך תהליך הרכישה ובעיקר לאחריה, בנקודות האינטראקציה עם הלקוח, ביצירת ערכים מוספים עבורו לאורך זמן. המושג "מסע לקוח" הוא אחד העוגנים ביצירת שירות מיטבי.
שדרגו את המקצועיות של המשאב האנושי הנותן שירות, שימו דגש על שיפור מיומנויות ב:

• טיפול בלקוחות קשים (אסרטיביות/סחטנות/איומים)
• הכרות הלקוח – סוגי לקוחות ופניות
• התנהלות שונה בכל סוג של פניה/בקשה /דרישה/תלונה/איום
• שימוש בשפה שירותית ומקדמת מסר
• מיומנות רכות – תקשורת בינאישית, הקשבה ואמפטיה, יכולת הכלה, נטרול אגו והנחות הנחות ועוד
• אסקלציות
• SLA

ובנוסף, אסור לשכוח את הדבר החשוב מכל והוא הניהול (של השירות) – "מה שלא נמדד לא מנוהל", לכן יש צורך להגדיר מדדים ברורים בתהליך השירות המגיב והיזום, להגדיר יעדים, למדוד ולבקר אותם.
בתהליך ניהול השירות יש לשים דגש על ניהול ומזעור הפערים הקיימים – הפער שבין הגדרות הסטנדרטים של איכות השרות של הארגון לבין אספקת שרות בפועל, פער בין אספקת השירות בפועל לבין הבטחה לשירות, פער בין מה שהלקוח מצפה לקבל לבין מה שהוא מקבל בפועל.

ניהול צמוד יוודא יישום של תהליכים רציפים ומיטיבים לאורך זמן. אל תתפשרו על כך! בדקו שגם אצלכם יש מנהל/אחראי שירות.
זכרו, המטרה היא להפוך את האח החורג לאח אמיתי כחלק מהמשפחה – שירות, מכירות ושיווק משלימים אחד את השני בראייה העסקית.

 

בהצלחה!

 
 

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים…
דילוג לתוכן