Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

קשר עם הלקוחות שלנו – תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל – Multi-Channel ו – הומני צ'אנל – Omni-Channel

666
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל

 הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר מאוד, בייחוד הלקוחות הצעירים יותר, דור האינסטנט. נגישות ומהירות הם שני פרמטרים מרכזים כיום בכל הקשור להתקשרות הלקוח עם גורמים.

מרבית העסקים והארגונים כיום בשוק מבינים את החשיבות הגבוהה להנגשת אמצעי המדיה והתקשורת עם קהל הלקוחות שלהם, רובם אימצו ומאמצים תקשורת רב ערוצית בהיבטים המרכזיים של שירות, שיווק ומכירות . אפשר לקבוע באופן כמעט מוחלט שמי שלא נמצא שם פשוט מפספס לקוחות.

אז איך מייצרים תקשורת רב ערוצית מיטבית?

ראשית יש להכיר את שני סוגי ההתקשרויות הרב ערוציות הקיימים כיום:

מולטי צ'אנל –  Multi-Channel
מספר רב של ערוצים הבאים לידי ביטוי ב: קול, מייל, צ'אט, פרינט, חנות פיזית
כאן הארגון העסקי מתקשרים בכל ערוץ בנפרד ללא סנכרון מידע ותקשורת בין הערוצים. התקשורת היא בד"כ יותר ממערכת אחת.

הומני צ'אנל – Omni-Channel
הינה תקשורת בכלל הערוצים כאשר הערוצים מדברים ומחוברים ביניהם במערכת אחת על מנת לספק חווית לקוח מלאה לאורך מסע הלקוח.

רוב הארגונים והחברות כיום המתהדרים בתקשורת רב ערוצית עדיין לא הפנימו את המעבר המבוקש ממולטי צ'אנל להומני צ'אנל..

החיווי והמידע המלא על הלקוח מכל ערוץ מתרכז לתוך תמונה אחת המאפשרת לטפל בצרכים שלו באופן מיטיבי.

גישה זו מתמקדת פרסונאלית בלקוח אשר בונה אמון והכרות מפורטת יותר של הלקוח כצרכן ומהצד השני מעורבות יתר של הלקוח.
המטרה היא שהלקוח ישלים קריאה לפעולה בשילוב ההבנה של צרכיו והשימוש בנתונים הקיימים כדי לספק חוויה מותאמת אישית.

אל תטעו – הלקוח מצפה לקבל מכם שירות בכלל הערוצים אופליין ואונליין, הוא מצפה לעבור בין הערוצים והוא מצפה אתם תדעו לעשות את ההתאמה:

שלקוח פונה לאיש מכירות באחת הדרכים של הודעה/צ'אט, מייל, או ווטסאפ  – חייבת להתבצע הקפצת משימה לגורם האנושי הרלוונטי כדי להמשיך באותה התקשורת המשלבת בתוכה תיעוד של מהות ההתקשרות.

התוצרים העסקיים במערכת הומני צ'אנל הם משמעותיים טובים יותר:

ü      איסוף נתונים מירבי על הלקוחות שלכם מכלל הערוצים

ü      פרסונליזציה – חווית מותאמת אישית

ü      מעורבות גבוהה יותר

ü      שיפור נראות מיתוג וזכירות

ü      חיסכון בעלויות ומשאבים וכן תפוקות גבוהות יותר

ü      אופטימיזציה בקמפיינים הפרסומיים בהתאם לניתוח התוצאות בכלל הערוצים

ü       הדרכת מכירות – שיפור מכירות והגדלת יחס המרה

אז אם גם אתם משוכנעים כעת שעליכם לעבור למערכת הומני צ'אנל אז הנה לכם מספר המלצות/דגשים:

ü      הכירו את הלקוחות שלכם – צרכים, רצונות, כאב, ערוצים מועדפים, התאמה אישית

ü      התאימו את המערכת לצרכים העסקיים שלכם – המערכת חייבת להיות יעילה ומשלבת

ü      חברו בין אינטראקציות נכנסות, יוצאות (יזומות)
איסוף כלל הנתונים מכלל המערכות

ü      ייצרו זרימת עבודה בין המחלקות


למאמר המלא המפורט שבו תוכלו לקרוא כיצד לבנות זאת לפי שלבים : כך תעשו אוטומציה חכמה

https://dev.marketings.co.il/%d7%90%d7%95%d7%98%d7%95%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%97%d7%9b%d7%9e%d7%94/

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
דילוג לתוכן