Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מה אפשר ללמוד משימוש בלקוח סמוי

Portrait of a serious man in earphones and sunglasses showing gun gesture isolated over gray background
 
עד כמה אנשי המכירות שלכם מקצועיים?
עד כמה הנך מרוצה מאופן ניהול מערך המכירות?
עד כמה יש לך פיקוח ובקרה על  אנשי המכירות/נקודות המכירות שלך בשוטף?

על כל השאלות האלה ועוד הרבה שאלות נוספות לקוח סמוי יכול לענות

עד כמה תהליך המכירה מבוצע בצורה אופטימלית ומיטבית?

שאלות אלו ועוד לא מעט אחרות עולות וצפות בפני מנהלים בכירים מעת לעת, הן תמיד נמצאות שם ולא תמיד יש את הזמן, הנסיבות והמקום להתייחס אליהן ברצינות הראויה.

אחד הכלים היעילים באבחון ובבקרה של שיפור ביצועים מתמיד בארגון והדרך לענות על מגוון שאלות מהסוג לעיל, הוא באמצעות לקוח סמוי – דרך ותהליך אנונימי ובלתי תלוי להעריך, לבקר ולחשוף כשלים ובעיות בתהליך המכירה, המשאב האנושי והניהול שלו.

תהליך הלקוח הסמוי פוגש הן את תהליך המכירה הפרונטלי והן את תהליך המכירה הטלפוני, צילום והקלטות מפגישות ושיחות המכירה הכרחיות בכדי לשקף לצד השני את המשוב הרצוי לשיפור.

מקצועיות, אובייקטיביות, אמינות ויסודיות הן הבסיס לביצוע לקוח סמוי מיטבי.

במסגרת שירות הלקוח הסמוי נמדדים ומתמקדים בעשרות פרמטרים בתחום המכירה:

  • מקצועיות – הבנה מעמיקה של המוצר, הכרת השוק, מתחרים, הכנה לפני פגישה.
  • יכולת מכירתית – עבודה על פי תפריט/תסריט שיחה, עבודה על פי שלבי שיחה, ביצוע מקרב, בירור צרכים, שאילת שאלות, הצגת פתרון ולא מוצר, הצגת ערך מעל מחיר, טיפול בהתלבטויות, הנעה לסגירה , שפה מקדמת מסר, ועוד
  • התהליך עצמו : האם עובדים על פי SLA סדור, איך מתבצע תהליך הפולו אפ, אילו מסרים ותקשורת מקבל המתעניין תוך כדי התהליך, איך מסתיימת המכירה ועוד

לצערנו, ישנן עדיין חברות  וארגונים הבוחרים לבצע את התהליך פנים ארגונית ולמעשה מפספסים מהעובדה הפשוטה שתהליך פנים ארגוני אינו יכול להיות אובייקטיבי באופן מלא ואמיתי.
לקוח סמוי חוץ ארגוני איכותי מבטיח בהכרח חוסר תלותיות, אובייקטיביות ללא התניות ובנצ'מארק רחב למול הקיים בשוק.

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי טלפוני? לחצו כאן 

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי פרונטלי? לחצו כאן

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

למה דווקא לקוח סמוי?

  • תהליך ראי למכירות
  • ניתן להבחין בצורה חד ערכית מה מיושם ומה לא
  • מעורבות של ההנהלה וקבלת החלטות בזמן אמת
  • מזהה נקודות חולשה ותורפה בתהליך המכירה
  • גורם לאנשי המכירות להיות מודעים למה שחשוב
  • מספק משוב שוטף
  • משמש גם להכשרה ולמטרות עידוד

תהליך עבודה:

  1. תאום ציפיות, קביעת המטרות ויעדי הפעילות
  2. אבחון ואפיון ראשוני: גיבוש טופס הבקרה, התאמת לוחות זמנים ומיקומי בקרות, תוצרים נדרשים ודגשים
  3. ביצוע בקרה ( פרונטלית/טלפונית) בפועל בשוטף ואיסוף נתונים
  4. ריכוז וניתוח הממצאים וקביעת דרכי פעולה ליישום
  5. מפגש סיכום לשם סקירת תוצאות ודרכי פעולה

ביצעתם לקוח סמוי? עכשיו זה הזמן להציף לקחים ותובנות, בנוסף שתפו את העובדים ותנו להם להיות חלק אינטגרלי מהתהליך  – תנו להם להקשיב להקלטות של השיחות שלהם, לצילומים של הפגישות הפרונטליות שלהם, זהו תהליך למידה פורה לטווח הארוך

חשוב, אל תוותרו, הכניסו את סקרי הלקוחות  לגאנט תוכניות העבודה, בתוכניות שלכם לשנת 2021, לפחות אחת לחציון.

בהצלחה

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי טלפוני? לחצו כאן 

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי פרונטלי? לחצו כאן

כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן