Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

work-5382501_1920
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על אספקט בתהליכי מכירה ושירות.

חקר מקרה לתהליך מכירה נכון

לפני מספר חודשים פנה אלינו לקוח מתעניין, שתיאר שהמצב שלו במכירות לא משהו, בשיווק ככה ככה, אבל לא זו הבעיה לטענתו – הבעיה האמיתית שלו היא, המערכת CRM.

אנחנו ישר שאלנו מה הבעיה ועם איזה מערכת עובדים?
תשובתו הייתה, שהבעיה העיקרית היא שהמערכת לא משרתת אותם בתהליך המכירה בצורה מיטבית, היא מורכבת מדי בעיקר למשתמשי הקצה, מה שגורם לאנשי המכירות והטלמיטינג לא לשתף פעולה כלל עם המערכת וכמעט לא לעבוד איתה, מינימום תיעודים אם בכלל, אין למנהלים דרך אמיתית לפקח, לבקר, לשפר, לנהל, הדוחות לא נכונים, אנליזה? אין על מה , דשבורד לא רלוונטי. למעשה כל אחד עובד עם אקסל משלו, מה שברור לכולנו שמשפיע על יחס ההמרה ועוד כ"כ הרבה דברים אחרים
יתרה מכך גם אנשי השירות התייאשו ופתחו אקסלים.

בקיצור ק ט ס ט ר ו פ ה!

אתם בטח סקרנים לדעת על איזו מערכת מדובר? אחת המערכות הטובות והמובילות בשוק ובעולם כולו, שיכולה להגשים כמעט כל חלום בעולם השיווק, מכירות, אוטומאציות, דאטה וכו', ולצד זה,  היא גם מורכבת מאוד ולא מתאימה לצורכי החברה ולסדר גודל של החברה.
הלקוח הסביר כמה המצב בעייתי והוא חייב שכולם יתיישרו ויעבדו עם המערכת במתכונתה הנוכחית (ונמנע מלהיכנס עכשיו לעוד פיתוחים), כלומר  נקודת המוצא שלו – לכופף את צרכי החברה והמשאב האנושי לטובת אפיון מערכת, ולא משנה מה – פשוט לעבוד איתה.

ולמה? "כי השקענו סכומים גבוהים מאוד, ועברנו תקופת הטמעה ארוכה מאוד והיא אחת המערכות הטובות שיש כיום אז אין סיבה שלא"

אפשר להבין שזה מתסכל… אבל  מה יוצא לכם מזה?
ב ל א ג ן

זה לא מתאים לכם עסקית – נכון?
חברים, מה אתם עושים במצב כזה?

טריק שטיק 😊
טריק קטן שעשה את ההבדל, המנכ"ל זרם, זז הצידה.
היינו חייבים להביא פתרון מהיר, יעיל, ידידותי והכי חשוב – תוצאות מהירות.

ומה נעשה כדי שגם אתם תוכלו ללמוד מזה.

ביצענו דבר פשוט שלא גרם להוצאות מיותרות.

ניסינו להבין מה היו הבעיות האמיתיות של אנשי המכירות, הטלמיטינג והשירות עם המערכת הקיימת ולשם כך התנסנו באופן אישי בעבודה על המערכת (ממש כאנשי מכירות ושירות) בחברה כדי להתחבר לצורך שלהם.

אבחנו ומיפנו מהר מאוד (ימים ספורים בלבד) את הצרכים וה SLA הנכון לתהליך של כל מחלקה.
בשלב הזה לקחנו מערכת אחרת לניהול קשרי לקוחות בסיסית ביותר, פשוטה ונוחה בעלויות זניחות – אם אני זוכרת נכון משהו כמו 1500 ₪ חד פעמי, ועלות חודשית מאוד נמוכה.

הגדרנו ובנינו שם את ההגדרות החשובות ביותר עם תיעדוף חכם לדאטה, תזכורות, אוטומאציות ראשוניות.

בסיום פרק זמן של שבועיים הכל עמד לאוויר כולל הדרכה מפורטת למשתמשי הקצה, מערכת ידידותית למשמש ופשוטה לתפעול.

פשוט חתרנו לפתרון אופרטיבי וחכם, המתאים גם לצרכי הארגון בהיבטים של  מכירה ושירות.

ואתם שואלים מה היה האימפקט?

שיתוף פעולה מלא של כלל העובדים, עבודה על המערכת תיעודים מלאים, דוחות מהימנים ברמת תפוקות, בקרה וניהול.
ושורה תחתונה? חודש מלא בעבודה על המערכת הזו הביאה אותם לגידול של 18% במכירות.
ומאז, בכל חודש יש עלייה באחוזי ההמרה לפגישות מתקיימות ומכירות.

כך, פעולה פשוטה שעושה את ההבדל הענק.

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן