Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מסרים שיווקיים – שפה מקדמת מסר

words matter phrase written on chalkboard with red heart symbol
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

בשיפור ביצועים מתמקדים בעיקר בתהליכים ובמשאב האנושי ולעיתים קרובות זונחים את הדברים הבסיסיים שמשרתים ומקדמים אותנו בשוטף.
חלק מדברים על "שפת מכירה", אחרים על "דיוק שפתי", אנחנו נציג במאמר זה את "שפה מקדמת מסר" – שפה המניעה לפעולה בתחומי המכירות, השרות ואפילו בתחום הניהולי. לשימוש במילים שאנו בוחרים ביחוד חשיבות גבוהה מאוד ביחוד באופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני האחד.
אחד הכלים החזקים ביותר שיש לנו הוא השפה. מילים הן התשתית למחשבות – באמצעות המילים ניתן לקבוע את מצב הרוח או האישיות. ישנם מומחים שהפכו את הנושא למושא מומחיותם וכתבו ספרים רבים. נתמקד פה בקצרה במספר נקודות חשובות :
מעבר לטון דיבור, קצב דיבור, הזמן והמקום שהדברים נאמרים ,לשפה יש משמעות גבוהה מאוד בכל הקשור להעברת מסרים והשפעה על הצד השני הן במודע ובעיקר בתת מודע.
היכולת להשמיע לצד השני מסרים (רעיונות, תועלות, צרכים….) בצורה יותר ממוקדת , מעירה ומניעה לחשיבה אקטיבית ובמקביל לחדד, לחזק ואף לשתול מסרים בצד השני היא יוצאת דופן.
שפה מקדמת מסר מייצרת פתיחות, הקשבה, הרמוניה ושותפות.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בשימוש במסרים שיווקיים ניתן להבחין במספר אלמנטים עיקריים:

קבוצות מילים
מילים
שאילת שאלות
תחביר – תבניות שפה

שימוש בקבוצות מילים מניעות:

  1. שימוש בקבוצות מילים מניעות:
    • ערך מוסף לצד השני – יתרון, יתרון משמעותי, תועלת, תועלת רבה, תועלת משמעותית, עדיף, בעל ערך רב, חסכוני, ריווחי, שיפור משמעותי, מהותי, שדרוג…
    • צפייה (למוצר/שרות) – בלתי רגיל, יוצא דופן, מעולה, מצוין, נפלא, , מושלם, מקצועי, איכותי, הכי גדול, רב עצמה, עצמתי, נועז, פתרון קסם….
    • בידול – פרמיום, חדשני, חדש, יוקרתי, סופר, ייחודי, מקורי, שלא הכרתם, כחול לבן, אקסקלוסיבי, לכל החיים, מומחה, ליון, בוטיק…
    • מילים שמספקות ביטחון  ונחרצות– אחריות מלאה, ללא התחייבות, ללא תנאים! כספך יוחזר! חד וחלק, מוחלט, מובהק, בדוק מחקרית, בקלות, בנוחות ברור, ליווי צמוד, ידי ביד, מהר, חד משמעי, הזדמנות יוצאת דופן, הזדמנות מצוינת, בהחלט, ללא ספק, בוודאי, לגמרי….
    • מילים שמספקות הוכחה חברתית – רבים כבר נהנים מ, רבים כבר רכשו, הצטרפו להצלחה, אלפים כבר רכשו, מאות לקוחות מרוצים יעידו ש…
    • מילים שמייצרות מוגבלות – לזמן מוגבל, רק היום, מקומות אחרונים, הזדמנות אחרונה, מהדורה מוגבלת, לעשר הנרשמים הראשונים בלבד!…
  2. אנחנו – השימוש במילה "אנחנו'" הוא בעל עוצמה אדירה ביחוד שמציגים חברה/ארגון עסקי או מוצר/שירות. השימוש בצורת הרבים של גוף ראשון יכולה לגרום לאנשים לפתח רגשות חיוביים ותחושת קרבה
  3. חיקוי מילים של הצד השני ולעיתים שיקוף – השימוש במילים של הצד השני וחזרתן מהווה חיזוק, עניין והקשבה של הצד השני  
  4. השימוש במילים מקבוצת החושים– לראות, לשמוע, לגעת, לחוש: " אני אשמח שתראה ותיווכח בעצמך שהשרות שלנו הוא שונה מהאחרים… "אני יותר מאשמח אם תשמע מה יש ללקוחות שלנו לומר עלינו, אתה רק תתרשם  יותר…" 
  5. השימוש בשפה חיובית -מחקרים מציינים כי תת המודע לא שומע "לא", לפיכך כל "לא" חייב  לעבור היפוך ל"כן". לכן, תדברו חיובי- יהיה חיובי.

    הפסיקו להשתמש בלקסיקון היום יומי שלכם במילות "אלא" – " אין", "לא", אי אפשר" 

    אמרו "לא" באמצעות "כן"- לא פעם תמצאו את עצמכם במצב שהתשובה היא "לא" ויש צורך להשיב בחיוב, לדוגמא:

    "יש לנו את השרות הזה לחברות מעל 20 עובדים…./יש לנו שרות מקביל שהוא טוב יותר מהשרות שאתה מבקש…."

    "תשאיר לי טלפון ומייל שלך וברגע שיש תשובה אני יוצר עמך קשר"

    כך ששימוש בשפה החיובית יוצרת אוירה. שפה מקדמת, אוירה מקדמת, חיובית, פתוחה ונעימה.

  6. זמנים : לזנוח את העבר, לדבר בהווה, להשתדל להמעיט בעתיד – "המוצר הזה נותן לך את היכולת/ השרות הזה מעניק לך את האפשרות…." לתת לצד השני את החוויה שהכול קורה כאן ועכשיו"
  7. עבורך/שלך – העברת כובד החשיבות, עניין ומיקוד לצד השני :  "השירות הזה מתאים בדיוק לך", "בשבילך אני יכול לייצר עוד אפשרות"
  8. שאילת שאלות– תחקור והבנת הצורך, איסוף מידע ובדיקת חלופות:
    בתהליך המכירה חובה להיעזר בשאילת שאלות לאיתור צורך, כאב או בעיה וזאת בדגש באמצעות שאלות פתוחות בלבד (שהתשובה עליהן היא לא "כן"/"לא). גם בתהליך הניהולי יש שימוש רחב בשאלות מקדמות, לדוגמא:
    • שאלות עוצמה –  מה יקרה אם…?…
    • שאלות מניעות – מה תאריך היעד שלך?
    • שאלות מחשבה – מה עובד עבורכם הכי טוב כיום?

כמובן שיש להתאים את השפה למי שמולנו – שימוש והתאמת סגנון התקשורת הוא נדבך נוסף וחשוב לא פחות אבל זה כבר נושא למאמר אחר. 

תזכרו המטרה היא – להפוך את השייח המכירתי, שרותי והניהולי למניע, מפאסיבי לאקטיבי אך לא אגרסיבי. אנחנו נתקלים יום יום בשפה מעכבת ובביטויים ותבניות ישנים שאינם עוד משרתים, כגון: " אז מה אתה אומר?", "אתה רוצה את המוצר?", "החלטת כבר?, "מה שאתה תחליט, אין לנו בעיה"…אז אם גם אצלכם בארגון אתם שומעים מסרים מעכבים הגיע הזמן לעשות שינוי!

כמו בכל דבר בחיים חייבים לתרגל כל הזמן באופן עקבי ושיטתי – הן בארגון עצמו, הן מול הלקוחות הקיימים וכמובן מול לקוחות פוטנציאלים.

לרשימת מסרים מניעים לפעולה לחצו כאן

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדרב

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן