Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

שימור אנשי מכירות ושירות

59120969_2412127112133852_5408835689481502720_n
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

כיצד נשמר את אנשי המכירות והשירות

אחד האתגרים המרכזיים בחברות וארגונים הוא אחוז הנטישה הגבוה של אנשי מכירות ושירות. שימור עובדים הוא נקודה חשובה בכל ארגון, ובפרט היכולת לשמר את אנשי המכירות והשירות לאורך זמן הוא אינטרס ארגוני חשוב ביותר.
אז איך באמת משמרים את המשאב האנושי? איך גורמים לו להישאר בארגון לאורך זמן?
רוב החברות הארגונים כיום מתייחסים לאתגר השימור כעוד אתגר ולא תמיד הנושא מקבל מקום וביטוי הראוי לו.
 
בראש ובראשונה יש צורך לבצע שינוי בתפיסה ארגונית והניהולית לתפיסה אחרת, הרי אם יש אסטרטגית לקוחות למה אין אסטרטגית שימור למכירות ושירות? נדרשת התייחסות לכך כאסטרטגית שימור ולפעול בהתאם – ליישם ולהטמיע כחלק מתכנית העבודה השנתית של הארגון, תוך התייחסות לגאנט פעילות, מדדים ויעדים לביצוע.
ראשית נגדיר מערכת לזיהוי פוטנציאל נטישה בת 4 שלבים כאשר בכל שלב נגדיר את מידת הרצינות והאופן בו הארגון מטפל באמצעות סדרת פעולות וכללים מובנים מראש.
אסטרטגית השימור מתחילה כבר בתהליך הגיוס ואילך, מה שאנו מכנים מודל "ארבעת השלבים בארגון לומד": שלב ההכשרה הראשונית, נגיעה – כניסה לתפקיד, תכנית ההמשך והתחזוקה השוטפת.
עיקר הדגש הוא ב 90 הימים הראשונים בתקופה בה אחוז הנטישה הוא הגבוה ביותר. יש צורך לרתום את העובדים לערכי הארגון, להעניק תחושת שייכות וגאוות יחידה. כל אלו בסינרגיה לחיבור לצוות המכירות/שירות וממשקים חופפים, חיבור לסיפורי הצלחה וכמובן לא לשכוח את התמקצעות, חניכה וליווי צמוד, תאום ציפיות מול מנהל ישיר ותקשור פעילויות הרווחה.
במרכז אסטרטגית השימור נמצא יישום מודל ה.ר.ס.מ.ת לאורך זמן: הנעה, רווחה, סביבה, מוטיבציה, תמריץ (תגמול). כל אחד מהפרמטרים הוא עולם ומלואו הדורש מהארגון וממנהליו מחשבה והשקעה יסודית.
 
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בתוך כל זה יש עוד מספר פרמטרים חשובים שיש להתייחס

בתהליך הפנים ארגוני: 

  1. מקומם של הגורמים הניהוליים – מנהל ישיר ומשאבי אנוש, הגדרת האחריות והתפקיד, שיתוף הפעולה בין הגורמים, בקרה שוטפת למדדים, יעדים משותפים וביצוע מול תכנון.
  2. קביעת והתווית האסטרטגיה תוך הטמעה בתכנית העבודה שנתית – משימות, יעדים, מדדים, לו"ז, בקרת ביצוע מול תכנון
  3. בניית תהליכי הערכה ומשוב תקופתיים, שיחות חתך, סקרי רמת שביעות רצון
  4. הגדרת גורם אחראי המוביל את התהליך – "מנהל שימור וחווית עובדים"
  5. יצירת מערכת תגמול בהלימה למאמצים ולעמידה ביעדי המכירות ומטרות החברה
  6. וברמת הנגיעה הלכה למעשה? מספר דוגמאות שכדאי לכל ארגון לאמץ:
  7. מדיניות דלת פתוחה
  8. תכנית "מנכ"ל מלווה"
  9. תגמולים משתנים
  10. הבעת הערכה באופן אישי ופומבי – עמידה ביעדים, עמידה במאמצים
  11. פרסי הערכה והוקרה
  12. תחרויות נושאי פרסים
  13. מענקי התמדה בונוס שנתי בעמידה מעל היעד
  14. מגוון פעילויות חיבור וגיבוש צוותיות – ערבי גיבוש, ימי גיבוש ימי, מרתון מכירות
  15. מינוף ותקשור תוצאות יוצאות דופן
  16. תכנית התמקצעות הכשרות שוטפות –מקצועיות, מיומנויות מכירה (רכות וקשות)
  17. יום המשפחה
  18. אירועים משפחתיים (ימי הולדת, ימי נישואים)
  19. ועוד
רוצים לשמוע על כל המודל ? את מי אנחנו רוצים לשמר? איך מזהים נטישה?
כולל CASE STUDY …
 
הכול פה בהרצאה מצולמת : http://bit.ly/2RTojDt
בהצלחה!
כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן