Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תכנית עבודה – חלק 1

workplan
 

כותב המאמר: מיטל הדר

הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע לתוצאות שיא?

בסיום כל אחת מהשנים 2019,2021 ערכנו סקר בהשתתפות 110 חברות וארגונים (מעל ל 15 עובדים) ב35 חברות B2B , 75 חברות  B2C מנעד רחב מאוד של תחומים: פיננסי, בריאות, פנאי, אסתטיקה, לימודים, היי טק, קמעונאות ועוד. הנתונים מסקרנים: 

55.5% – עבדו לפי תכנית עבודה שנתית, 24.5% זנחו את תכנית העבודה בדרך (רק 30% הגיעו למטרות הכמותיות שהגדירו), 20%  – עבדו ללא תכנית עבודה. הנתון החשוב ביותר הוא ש -89% שעבדו לפי תכנית עבודה  השיגו את כל המטרות הכמותיות השנתיות. 

התוצאות הן ברורות, בי תכנית עבודה אין דרך ובלי דרך אי אפשר להגיע למטרות והיעדים. פשוט. 

אז למה באמת אנחנו מתעקשים דווקא על תכנית עבודה שנתית? יש לכך מספר סיבות מהותיות:

  1. יישום החזון והמטרות העסקיות של הארגון 
  2. זו הדרך הנכונה והמיטבית להגיע לתוצאות הרצויות  
  3. מהווה תכנית מעקב ובקרה לתיקון כשלים ושיפור ביצועים 
  4. רותמת ומחייבת שיתוף פעולה של כלל הגורמים הפנים ארגונים  
  5. כי זה כלי הפעולה הטוב ביותר – היא מהווה מצפן ניהולי מוכח! 

בכדי לקדם את תכנית העבודה יש לפעול באופן הבא: 

  • לשים את תכנית העבודה במרכז  
  • יישום חשיבה תוצאתית (מטרות שנתיות, פוטנציאל, חקר ביצועים היסטוריים) 
  • תכנון – הערכת מצב, איסוף מידע ונתונים, מסקנות 
  • קביעת דרך ואופן הביצוע 
  • שיתוף ורתימה של כלל הגורמים 
  • הגדרת התכנית כנושמת – גמישות והתאמות תוך כדי תנועה 
  • לנהל את התכנית ולא להתנהל – צורך בגורם מנהל (לא מנכ"ל!) 
  • הגדרת תכנית אב ותכנית לכל מחלקה/תחום בנפרד 

שאנו מגיעים לתכנית העבודה יש לקחת בחשבון 4 פרמטרים חשובים: זמן,משאב אנשוי, תקציב ותהליכים/פעולות 

הדבר הראשון שאנו עושים שאנו מגיעים להכין תכנית עבודה הוא להגדירה לפי : 

  • מטרות  
  • יעדים (כמותיים, איכותיים) – חלוקה לתחומים (תחומי אחריות) 
  • משימות/פעולות  
  • לו"ז (התחלה וסיום, שוטף) 
  • תקציבים – חלוקה לתחומים  
  • משאבים נדרשים 
  • גורם אחראי 
  • מדדים  
  • בקרות 


רוב החברות והארגונים העסקיים בונים תכניות עבודה ויחד עם זאת מפספסים בגדול. מאוד נוח להם להתמקד בתחומים והנושאים השכיחים. דווקא פה יש לעצור ולחדד את מה שלא נמצא תמיד בתכנית העבודה השנתית אבל עולה מהר מאוד במהלך השנה ויש להם השפעות לא מעטות על התוצאות:

  1. משאב אנושי – רווחת עובד, תהליכי שימור, פיתוח אישי ומקצועי, פיתוח ניהולי
  2. ממשק תקשורת ומשוב עם עובדים
  3. אקדמיה פנים ארגונית – היברידית
  4. התייחסות לתקופות חלשות
  5. הערכות חגים וענותיות
  6. ממשקי עבודה משותפים
  7. תחקירי הצלחות
  8. מדידה – אחוזי המרה, מודלי תגמול? עלות גיוס לקוח, עלות הרכשה שיווקית
  9. שימוש בסקרים, לקוח סמוי, מתחרים, מחקרי דאטה
  10. תהליך שירות חווית הלקוח ושימור לקוחות
  11. מחקרי דאטה
  12. פעילות יזומה עם לקוחות עבר, ננטשו
  13. שימוש בהפניות והמלצות
  14. גיוסים והכשרות המשאב האנושי
  15. מנהלים יורדים לשטח –"הנהלה בשטח"
  16. הדרכות מקצועיות והדרכות מחלקתיות


בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים,…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון.…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים…
דילוג לתוכן