Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

bad-sales
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"? לא פעם ולא פעמיים. במציאות שהיא מורכבת יותר מתמיד העוסקים במכירות נדרשים לחדד את הקשב, אינטואיציה וההבנה שלעיתים סיטואציות ומצבים מסוימים אינם מאפשרים ואינם נכונים למכור. אלו מקרים של מכירה לא מועילה, מכירה לא איכותית וחייבים לנטר ולגדוע את אותם מקרים.

אז מתי אנחנו צריכים לעצור את המכירה למרות יעדי המכירות? 

1. לצד השני אין צורך ואין גם רצון

לדחוף מוצר שאין בו שימוש גורם לנזק בטווח ארוך. אנשים שאינם משתמשים במוצר/שרות או לא מרוצים ממנו מפיצים את רוע הבשורה בקרב הקהל הקרוב להם וגם הרחוק (באמצעות הרשתות החברתיות).

לא פעם ולא פעמיים אתם נתקלים בסוכן ביטוח שמוכר לכם מוצר או נכון יותר- דוחף לכם מוצר שכבר יש לכם או אין לכם בו צורך.   תתפלאו, כבר שמענו על מקרים של מכירת כפולה ומשולשת של אותו ביטוח  לאותו לקוח ואף מכירת ביטוח רכב ללקוח שבפסילת רישיון למספר שנים… למכור מוצר/שרות ללקוח שאינו מבין את התועלות והערכים של המוצר זה אחד הדברים הכי חובבנים.

2. למכור ללא יכולת תמיכה ומענה שירותי

חווית הלקוח בעידן הנוכחי מתחילה ביום שאחרי הרכישה ואם אתם לא מסוגלים לתמוך שירותית אתם חייבים לעצור ולבצע חשיבה מעמיקה איך אתם כן מסוגלים. התקופה של מכירת מוצר בשיטת "שגר ושכח" שייכת לעבר ואין לה מקום בתהליכי המכירה המודרניים.

3. אלו שאינם מסוגלים לעמוד בעלות ובתנאי התשלום

ההבנה שאין דבר כזה שלקוח לא יכול לשלם אם יש לו צורך וערך מהמוצר שלכם  – הוא סוג של פיקציה (בדיוק כשם שמכר לנו ש"הלקוח תמיד צודק"). זה מה שמלמדים אותנו בסדנאות ומנטורים למכירה, כאשר במציאות לעיתים ללקוח הפוטנציאלי באמת אין את הכסף או האפשרות להשיג את המימון. זו מציאות קיימת ואסור להתכחש לה. לקבוע כי לקוח ישלם כל סכום עבור מוצר המעניק לו ערך ותועלות זה יותר מדי יומרני.

4. הזהרו מלמכור למי שעשוי לעשות שימוש פסול במוצר או שרות שלך

ערכו בירור צרכים יסודי, הקשיבו ללקוח והיו בטוחים בצורך האמיתי שלו. מי שמתעד מראש לעשות שימוש לא נאות במוצר/שרות שלכם יגרום לכם לנזק עצום.

5. מחירים ורווחיות

רוב אנשי המכירות אינטרסנטים וממוקדים בתלוש השכר שלהם בסוף החודש  – תגמול עמלות ועמידה ביעדי המכירות עומדים לפני הכל ובמקרים רבים גם במחיר העסקה. אנשי המכירות ישתדלו לעשות הכל בשביל לבצע מכירות ובין השאר גם לכופף מחירים במקרים שאין כלל צורך. הזהרו מלמכור את המוצר/שרות שלכם ברווחיות נמוכה.

אם האסטרטגיה המכירתית שלכם זה לנגוס בנתחי שוק מהמתחרים ולבסס אחיזה בקהל לקוחות רחב/שוק גם במחיר של רווח אז זה כבר סיפור אחר ועדיין בדרך כלל זו אסטרטגיה זמנית. הכי קל למכור בזול/במבצע וברווחיות נמוכה. זכרו לרדת במחיר זה הכי קל , לעלות זה הרבה יותר קשה ולעיתים גם כמעט בלתי אפשרי.

השתדלו לא למכור במחיר נמוך מאוד "בשביל להיכנס ולהתחיל לעבוד עם הלקוח, שיבדוק אותנו ויעבור לעבוד על בסיס שוטף". זה סיפור ותרוץ, אין בעיה לתת ללקוח לטעום מהמוצר /שירות שלכם במחיר סביר (למעט מקרים אסטרטגים המשרתים את הארגון, ולא מתוך הרגל).

בנקודה זו חשוב להדגיש – במקרים בהם התגמול לא מתייחס כלל לאחוזי הרווח, הוא מעודד את איש המכירות למכור בכמויות וברווחיות נמוכה, להיות בשוק של מחיר ולא שוק של ערך. לכן – הכניסו למודל התגמול של אנשי המכירות שלכם לאחוזי רווח.

6. מכרו רק את המוצרים/שירותים שיש לכם 

מאוד קל להתחייב למוצר שלא נמצא במלאי או בכלל נמצא בשלב פיתוח, מכירה ללא אפשרות אספקה במועד שנקבע יכולה להביא לנזק תדמיתי ופגיעה באמון של הלקוח באיש המכירות ובחברה. מכרו רק את מה שאתם יכולים להתחייב לו.

7. למכור על בסיס הסכם, התחייבות ולא על בסיס הבטחה שבע"פ

בייחוד בקרב לקוחות חדשים שזו ההתקשרות הראשונה שלכם איתם.

8. שהלקוח מכוון ונעול מחיר

ולא משנה מה תעשו הוא לא יקבל את התועלות ואת הערכים שלכם, במקרה כזה ותרו על תהליך המכירה, הוא נידון מראש לכישלון.

9. למכור לגורם הלא נכון

ברוב המקרים אנו נפגשים ומוכרים למשתמש הקצה, ודאו שהוא באמת המשתמש ואם לא נסו לברר מה חשוב לו והצרכים שלו.  במכירה עסקית (B2B) השתדלו מראש לאתר את הגורם מקבל ההחלטות. לעיתים זה יותר מאחד לפיכך מקדו את המשאבים והאנרגיה בתהליך במקבלי ההחלטות.

תהליך המכירה חייב לשקף ערכים של מקצועיות, פתרון כאבים/בעיות בצד השני, הוגנות, אמון, שקיפות, בטחון  ואמינות. הצד השני חייב לחוות את  הערכים הללו. הנזק של מכירה לא איכותית גדול פי כמה וכמה מהתועלת ויכול לפגוע במוניטין הרב של ארגונכם. 

בהצלחה

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה

אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי

ממשאב אנושי להון אנושי

"אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה…."…
ניהול הידע הפנים ארגוני

ניהול הידע הפנים ארגוני

את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת

להתחיל את השנה אחרת

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית

סיכום שנה עסקית

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו. למי שפספס…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
דילוג לתוכן